Isabelle

En vanlig, mysig fredagskväll i en etta nånstans i Visby

2010-04-16 @ 22:18:41

Helgen är här, helgen är här!!
En lika stor frid och frihetskänsla infinner sig varenda fredageftermiddag när jag får lämna mitt utomordentligt tråkiga jobb. Idag blev jag och Jonas kvar extra länge då det behövde städas. suck. Men tillslut fick även vi helg iallafall.

Ikväll har vi promenerat. Det gjorde vi igårkväll med. Hurtigt va!
Högklint blev det igår, en kylig historia, men det var mysigt. Ikväll var det betydligt varmare men kanske en mindre rogivande natur. Vi gick till skarphäll nämligen. Ett besök på rusta och sen vidare till Hemmakväll där det blev filmhyrning innan vi traskade hemåt igen.
Nu har vi frossat i pizza och sett en skitkass skräckis som inte ens är värd att nämna titeln på.

Vet ni, jag har varit superduktig den här veckan. Jag har motstått allt i  sötsaksväg som godis och bakverk o annat sockrigt hela veckan! Frestelsen har varit stor ett antal gånger kan jag meddela, men för första gången på länge har jag klarat av att stå emot! Därför åt vi pizza ikväll. Och snart ska vi trycka i oss glass.

Helgen går i kulturens tecken. Ett musikalbesök imorgonkväll med Jonas, Elin och Annika. Vi ska se musikalkompaniets uppsättning av 'Cabaret'. Förväntningarna är stora, och jag tror inte vi kommer gå besvikna därifrån. Dom brukar vara riktigt duktiga!
På söndag blir det körsång hela dagen i princip. Kören ska göra en viskonsert i Evert Taubes tecken. Det ska bli kul och hela dagen lär förmodligen gå åt till det.

Morgondagen är dock ett okänt kapitel. Egentligen skulle jag varit på träningsläger i helgen, men mitt fotbollsuppehåll har nu ändrat det. Jag är inte van vid lediga helgdagar så nu måste jag ta vara på tiden ordentligt, så imorgon eftermiddag ska jag göra nåt kul. Vad ska jag fundera ut i natt.

Nu ska jag avbryta min tv-spels tokiga pojkvän och se en BRA film med honom...Ingen DÅLIG skräckis...Typ 'på andra sidan häcken' eller pingvinernas från madagaskar-filmens egna film...Eller 'Män som hatar kvinnor'...Ooh den är bra...

Äsch, nu blarrar jag igen.

Hej o godnatt och trevlig helg på er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback