Isabelle

Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?

2010-04-15 @ 18:09:18

En stund över för lite bloggskrivande. Så trevligt.

Idag har jag jobbat halvdag. Från halv 1 till klockan 4. Det är alldeles lagom. Tänk om man fick jobba så och ändå ha fullt betalt, rena drömmen.
Anledningen till halvdagen var bl.a ett naprapatbesök. Min rygg och höfter har bråkat en längre tid och tillslut fick jag nog, så idag var jag hos benknäckardoktorn. Om det hjälpte vet jag inte, men jag undkom att ta av mej jeansen den här gången och slapp därmed att blotta min vinterbleka kropp..

I tisdags tänkte jag skriva ett blogginlägg om Emil Jensen. Han hade varit gäst i morgonpasset i P3 samma morgon och jag ville tala ut om min kärlek till honom. Den kvällen var jag dock fullt upptagen med att dels ta igen all missad mys med min Jonas som varit magsjuk och dels lyssna på Elin och hennes gospelkör när dom hade vårkonsert (jag var mycket impad!). Igår var jag själv på kör hela kvällen där det repades för fullt inför de två viskonserter vi ska ha denna helg och helgen därefter.
Men nu så..

Alltså Emil Jensen är ett musikaliskt och språkligt under. När man får höra hans ljuva skånska stämma blir man snurrig. Hans texter är både roliga, allvarliga, intelligenta, tankvärda och framförallt pricksäkra. Jag tänker alltid "ja men precis så är det!! fan va smart han är!". Om jag kunde få byta hjärna med någon skulle jag byta med detta geni. Han både sjunger, skriver, pratar, tävlar i Poetry Slam och skådespelar. En mångsysslare som borde fått så mycket mer uppmärksamhet än han fått. Faktiskt.
Ja jag ville bara säga det, att Emil Jensen är grym.
Sök honom på youtube, jag hinner inte lägga upp nåt klipp just nu för jag fick just besök av älsklingen. Vi ska nu gå en långpromenad i det fantastiska vårdvädret.


Må så gott, go' vänner!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mickis

Ja uppdatera ofta ofta nu när vi inte ser dig på träningarna!

2010-04-16 @ 09:33:48


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback