Isabelle

Resumé av helgen

2010-04-18 @ 22:27:40

Här sitter jag på vardagsrumsgolvet mitt i en röra av sladdar, tangentbord och datorskärmar. Min lägenhet har plötsligt förvandlats till nåt som liknar ett kontrollrum.
Jonas har plockat hit sina dator-teknik-prylar. Nog för att dom kommer ta en jädra massa plats och dra åt sej högvis med dammråttor men jag valde att se fördelarna istället:
1. Hans tv är 1000 gånger bättre än min forntids-burk.
2. Hans dator är betydligt snabbare än min bärbara.
3. Om han får ha sina teknikprylar här betyder det att han kommer spendera ännu mera tid här. Inget mej emot.
Jag ser alltså bara att detta för gott med sej.

Helgen går sakta till ända. Ångesten ligger likt ett groteskt åskmoln som bara väntar på rätt tillfälle att släppa helvetet löst över mej. Jag KVÄVS!
Det är måndag imorrn och det betyder jobb igen. Blä.
ja jag vet:
- det är iallafall ett jobb.

Helgen har varit så toppen den kan bli iallafall. I fredagskvälls hade jag och Jonas myskväll. Igår, lördag, sov vi länge sen spenderade jag nån timme på stan i min ensamhet och lyckades fynda en snygg jacka. Duktigt Isabelle!
Sen var det hem där det städades innan vi fick besök av Elin och Annika. Tillsammans åt vi god middag innan det begav sej till säveaulan där det skulle bli musikal. Vi såg årets musikalkompani-uppsättning som i år bjuder på den kända 'Cabaret'. Skådespelarna var lika duktiga som vanligt, helt otroliga! Showen dom bjöd på var det som gjorde hela föreställningen, för musikalens handling är egentligen inget vidare och gjorde det hela lite sämre än tidigare år.
Kvällen fortsatte sen här hemma i lägenheten då vi såg Disney's film 'Upp' (vilken mysig och charmig film!) och åt chokladbollar i paj-form.. Sen cyklade Annika hem medan jag, Elin och Jonas fortsatte med klassikern 'Det'. Sen var det godnatt.

Idag har jag varit i Stenkyrka och sjungit med kören. Hela dagen gick till det och när jag kom hem var rösten och huvudet trött. Då hade Jonas lagat Crepes med egenkomponerad svampstuvning som var riktigt gott! Han är så duktig och gullig!
Sen promenerade vi vid galgberget och nu sitter vi här vid varsin dator.

Ny vecka om några timmar. Det blir sista jobbveckan innan jag, Elin och Wenke drar till varmare breddgrader en vecka. åtta dagar på fuerteventura, precis vad en vintertrött själ behöver.

Jonas häpnade nyss över hur långt jag skrivit. Jag med. Godnatt säger vi nu istället.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mickis

mysigt ni verkar ha det :)

2010-04-19 @ 10:06:21

Postat av: Elin

Jag sjunger "Snart åker vi, snart åker vi" typ hipp hopp sound! ehm..jaa

2010-04-19 @ 21:17:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback