Isabelle

Barn är inte till salu!! Bidra i Musikhjälpen!

2010-12-17 @ 19:01:24

Det är helg. Idag är det exakt EN VECKA KVAR TILL JULAFTON! Och om TVÅ VECKOR är jag ARBETSLÖS! Tjohoo, det kan inte bli så mycket bättre faktiskt. Eller jo, jag kunde va rik, ha köpt alla julklappar som jag än så länge bara planerat och inte ha en svidande blåsa i munnen, men man kan ju inte få allt.

Vi slutade tidigt idag och det firade jag med att baka julgodis. Det blev både julkola, knäck och snickers. Jag har aldrig pysslat med detta själv utan att ha min mamma vid min sida men i år fick jag så klara mig själv, och resultatet blev LYSANDE! Snickersen är svår att misslyckas med visserligen, men knäcken och kolan som är så lätt att få hårda som sten blev PERFEKTA! Lagom mjuka, lagom hårda och lossnar från papperet utan problem. Jag borde ställa upp i julgodis-mästerskapen.

Allt detta bakande gjorde jag till tonerna av MusikHjälpen som pågår i P3 denna vecka. Det är verkligen något jag rekommenderar er att lyssna på, och om inte så iallafall skänka en slant till denna fantastiska insamling.
Lite kort kan jag förklara det som så att det är tre radioprofiler som låser in sig i en glasbur, detta år på Gustav Adolfs torg i Malmö, i en vecka. Där sänder dom sen radio DYGNET RUNT. Dom sover i skift och får endast leva på flytande föda. Deras uppgift är att få folk att skänka pengar till deras insamling som i år har temat: BARN ÄR INTE TILL SALU! Syftet är stoppa handeln med barn. Barn runtom i världen som tvingas till att arbeta utan lön, barnsoldater och barn som säljs som sexslavar och organdonatorer finns det lika många av som barn i sverige. Tänk dig varenda unge du ser på stan skulle knyta mattor dygnet runt i princip, eller bli plockad på alla sina organ, gå omkring med ett stort krigsvapen på ryggen eller hamna hos äckliga gubbar som utnyttjar dom sexuellt. Fy fan i helvete va mycket sjuka psykopater det finns i vår värld!
Hjälp till och stoppa dessa idioter. Lättast skänker Ni pengar genom att sms:a och önska en låt. Bra va! Man får chansen att få en låt man gillar och som man kanske inte hör så ofta i radio uppspelad och skänker samtidigt pengar som hjälper ett utsatt barn nånstans där ute i världen.

Så här önskar du en låt via SMS/MMS

Inled med hur mycket du vill skänka
50, 100 eller 200 för om du vill skänka 50 kr, 100 kr eller 200 kr
(gör ett mellanslag)
skriv sen låt, artist och motivering
och skicka till 72 999

Exempel: "50 One U2 Bästa låten, kram Malin"

 


Man kan även lägga bud på grejer om man känner för det som olika kändisar och vänliga människor skänkt till Musikhjälpens auktion.
Bl.a Zlatans Milan-tröja signerad gick för 30.200 kr igår. Helt fantastiskt.

Mer om detta kan ni läsa HÄR

Jag är annars inte så intresserad av "insamlings-jippon" men det här är verkligen ett skitbra initiativ som sticker ut från tv kanalernas långtråkiga galor. 

I morgon är det lördag och lillasyster Thessan ska fira sin födelsedag (som äger rum på måndag) med traditionsenligt julgranshuggande och fika uppå det. Myyysigt lär det bli!
På lördagnatt kommer ELIN OCH ANNIKA HEM!!!! Efter drygt tre månader resandes i både Australien, Nya Zeeland och Thailand är dom nu äntligen på väg hem igen! snacka om att jag saknat dom!
På söndag ska sjungelisjunga hela dagen. Kören har julkonsert först kl 16.00 i lokrume kyrka och därefter blir det kl 19.00 i visborgskyrkan (den fula som inte ser ut som en kyrka utifrån mittemot södervärnsskolan). Kom och lyssna om ni inte har nåt bättre för er vettja! Jag ska sjunga solo dessutom. På en låt jag inte kan behärska för den är bitvis så låg. Lär ju verkligen gå toppenbra...

Trevlig helg på er mina vänner // Helglycklig

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback