Isabelle

GOD JUL!

2010-12-24 @ 01:02:32

Då var det julafton nu då, sen ca en timme sen. Guuuu så skönt!

Alla julklappar är inslagna nu. Vi fick nämligen för oss att köpa ytterligare några idag när vi slutade så pass tidigt på jobbet. En ny julgransfot köpte vi också. I natt vaknade jag av ett stort brak, jag gick ut i vardagsrummet och fann vår fina julgran liggandes på golvet med kulor utspridda omkring sig och vatten som sipprade ut över parketten. Det var TREDJE GÅNGEN på en och samma dag! jag fick nog och köpte en ny fot så fort jag fick chansen och nu står den stadigt som bara den.
Idag hade vi traditionsenligt julfirande på jobbet med tomtefar&tometemor och julklappar med sedvanligt julrim. Mitt sista rim! Nästa år sitter jag i skolbänken och avslutar min andra termin på ekonomprogrammet!
Mitt rim handlade inte helt oväntat om att jag lämnar stället snart och självklart om mig och Jonas. Stämde bra, jag har faktiskt fått ut EN bra sak av det där stället, och det är min underbara pojkvän. Allt har sina fördelar också.
Julmat har vi ätit ikväll också. Ingen julskinka dock. Av väldigt många anledningar och bortförklaringar har jag faktiskt avstått från att göra en i år. Jag har aldrig gjort det förut heller. Vart så van vid att bo hos mor och far under julen som fixat allt i matväg. Men icke i år. En ny tid har börjat. Dessutom är vi ju bortbjudna på julafton och lär då kunna äta grisrumpa så det sprutar ur öronen på oss..
Ja, det här året blir ett läroår för oss. Som nyinflyttade och första julen som par och sambos, dessutom med ett barn, prioriterar jag bort mycket som julskinka, lussebullsbak, egen pepparkaksdeg (köpedeg är faktiskt inte så illa bara man väljer rätt!), julbröd och överdrivet mycket julpynt.
Nu vet jag inte varför jag sitter här och försvarar mig egentligen. Det är väl ändå ingen lag på att man ska vara så pysslig och hushållig under julen? Jag har minsann bakat lyckat julgodis och goda pepparkakor (av köpedeg), städat lägenheten blank och fin (typ iallafall) och har dessutom lyckats köpa alla julklappar i tid. Det är gott nog bara det.

Så nu lutar jag mig tillbaka och låter julen komma. Imorgonkväll blir det firande med släkten hos morbror där det väntar både tomte och julbord. På dagen ska jag för första gången fira HEMMA. Hemma med min lilla famij. Pojkvännen och bonusbarnet. Farmor och farfar får vänta till lördag istället.

Nu ska jag sova så julaftonen kan börja på riktigt sen.

God Jul På Eder Alla!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback