Isabelle

I'm fucking free!!

2010-12-31 @ 03:02:44

Inget mera tidiga morgnar i kall bil till en destination två mil utanför visby att åka, aldrig mera vedervärdiga blå gummihandskar och skitful nätmössa, ingen mera särbehandling, inga mer dyngsura fötter efter varje städning, inga fler vredesutbrott och panikångest, ingen mer värkande rygg och slutkörda ben, INGET MERA MONOTONT IQ-BEFRIANDE MOROTSSORTERANDE! För nu är jag bannimej FRI PÅ RIKTIGT!!

Det blev två år och en månad. Och jag som sa MAX ett halvår. Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.
Jag kan inte fatta att jag faktiskt har slutat. Att jag nästa vecka kan sova hela dagen om jag så vill. För det kan jag. Fram till den 24:e januari ska jag leva loppan! Sen börjar allvaret igen när min SKOLA börjar. Tänka sig, jag hamnade i skolbänken igen trots allt.

Denna frihetens dag firade vi hemma hos min mor och far ikväll efter jobbet där vi bjöds på god mat och mys. Båda systrarna var för en gång skull hemma, mamma och pappa var så glada för att jag kommit ifrån morötterna, jag fick klappa katten och hälsa på vår lilla Harry, spela piano och uppleva julen hemma hos mina föräldrar i det hus jag firat jul mina 15 senaste år och som jag detta år för första gången inte fick va med om. Det var extremt jättemysigt och kvällen kunde inte ha varit så mycket bättre faktiskt.

Dock blev det jättesent och när vi kom hem strax innan 1 ikväll(natt) hade vi inte ro till att gå och lägga oss, så nu sitter vi här som två zombies i vardagsrummet och klockan tickar förbi 3-slaget. Men det gör inget för imorgon är vi lediga och kan sova hur länge vi vill.
Då är det ju NYÅRSAFTON!

Godnatt (eller kanske snarare God Morgon) på er // Friheten hon själv

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

Hurra för dig! Lång tid att vara ledig till den 24:e. Härligt! Lycka till i skolan nu=) Och så vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Hälsa Anita också=)

2010-12-31 @ 11:38:03
URL: http://memoarmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback