Isabelle

Låt Den komma nu

2010-12-21 @ 20:45:56

För tre dagar sen var det lördag. Då var jag och Jonas hos mor och far och firade lillasyster Thessan som blev hela 16 år igår. Tradiotionsenligt började vi firandet med att hämta gran som vi efter en hel del krånglande kunde frakta hem i vår lilla toyota. Det var det julfixandet den dagen. Något stressad var jag över att det var den 18:e december och jag hade knappt köpt en enda julklapp och övriga julhandeln var inte ens påbörjad.
I söndags spenderade jag precis hela dagen sjungandes med kören. Vi hade två konserter och mycket sång blev det. När den sista konserten var avklarad kom mamma, pappa, systrarna och mormor o morfar på julfika hos oss och det blev en sen kväll.
Fortfarande inte EN ENDA JULKLAPP och ingen julmat heller för den delen.

MEN så blev det måndag igår. Jag och Jonas tjatade till oss ledighet från jobbet på eftermiddagen och störtade in till staden för att panikhandla ALLA julklappar på 1,5 timme. Och se, vi klarade det nästan! När vi 1,5 timme senare åkte och hämtade lollo på dagis hade vi klarat av varenda julklapp som skulle inhandlas. Duktigt gjort av oss. Vi firade det hela med en lilljulafton hos Jonas syster Moa där det bjöds på god mat och fika. Lollo och hennes 1-åriga kusin Magda hade jätteroligt tillsammans hela kvällen och gav varandra julklappar medan vi vuxna fick skvallra av oss lite. Det var riktigt mysigt.

Så måndagen innebar alla julklappsköp, och idag fortsatte vi den effektiva och duktiga sidan. Vi slutade lite tidigare på jobbet och passade på att köpa några julklappar vi kommit på under dagen och sen åkte vi och handlade all julmat. Efter det hämtade vi lollo och sen hem. Hemma började jag med kvällsmaten medan jonas satte igång julstädningen som jag sen kom och anslöt mig till, och tadaaaaa: nu är julstädningen klar också!
Efter maten klädde vi granen och därmed är vi NU REDO FÖR JULEN!

Så på två dagar tog vi igen flera dagars jobb och kan nu luta oss tillbaka och bara vänta.
Det känns fantastiskt skönt faktiskt.

Vi är värda en liten klapp på axeln tycker jag minsann.

Nej, nu ska jag trycka i mig ytterligare en julclementin och se lite på "jul med ernst"

God Jul! // Effektiv tomtenissa

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback