Isabelle

En semestertripp till fasta landet

2010-07-09 @ 21:48:50

Nu har det varit bloggtorka här på ett tag. Anledningen till det är att jag befunnit mig i stockholm, närmare bestämt Haninge, sen i måndags. Jag och Jonas har varit och hälsat på Jonas bror Danne och hans fru Barbro. Jonas hjälpte till att sätta upp nya vindskivor på deras hus medan jag umgicks med och lärde känna Barbro. Fyra riktigt härliga (och skitvarma) dagar hade vi tillsammans. Förutom byggande och målande hade vi en HELDAG PÅ IKEA! snacka om lyckorus hos mej. Snacka om ångest och självmordstankar hos Jonas. Varför är det så få killar som gillar att shoppa loss på ikea för?? dom borde ha lika stort intresse av att ha det fint hemma som vi tjejer har. Jag blir inte riktigt klok på det där.
Iallafall.. Vi fick tag på mycket fint som ska ta plats i vår lägenhet nu. Ofantligt roligt och mysigt hade vi det iallafall med god mat och dricka, ett skansenbesök (mitt första!), massa prat och skratt och roliga historier från de båda brödernas uppväxt.
Jonas familj är supergo'!!
Och Jonas är supergoast, min älsling, åh så lycklig han gör mig <3
Lite vemodigt var det allt att säga hej då till dom igår när vi skulle åka hem till ön igen..

Idag har jag varit i brissund och badat med Annika och Elin. Mitt face är rött för jag glömde kleta in ansiktet med solkräm. Oerhört klantigt. Men vi hade det varmt och roligt på stranden ändå. Ikväll har jag, Elin och Jonas varit på norderstrand (tror jag, nedanför totthotell var vi) och ätit pizza. Det var mysigt förutom att Jonas höll på och lockade måsarna till oss genom att kasta mat bara en bit ifrån oss. Killar asså..

Nu sitter jag på balkongen vid nya cafémöbeln. Jag har gett mig f*n på att vi ska ha en mysig och lummig balkong här hemma, typ kvarterets snyggaste och mysigaste. Två blomlådor, två krukväxter jag fått av Carola, en cafémöbel och en ljuslykta är första steget. Ja än så länge är det inte paradiset på jorden direkt, men det kan bli. I framtiden.

Hej och godnatt.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linn

Hej och hå. Har jag missat något? Har ni flyttat ihop? Nej nu måste du börja träna igen så man hinner i kapp med skvallret. :) Puss och Kram

2010-07-13 @ 00:41:35
URL: http://dahrling.blogg.se/

Postat av: Mattón

Jag är med andra ord en kille för det är inte bara Jonas som får ångest och mördartankar (jag funderar snarare på att mörda dem som lurar folk att tro att denna tortyr skulle vara något annat än helvetisk) innan, under och efter ett besök på IKEA. Nej, usch, vilken känsla jag fick nu!

2010-07-14 @ 22:36:41


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback