Isabelle

Zombie tillbaka till verkligheten

2010-07-21 @ 20:29:33

Zzzzz..........
Jag är så inhelvetiskt trött. Klockan är inte ens halv nio på kvällen.
Anledning: semestern slut.
Jag har börjat jobba igen. Min andra arbetsdag har genomförts idag. Det är än så länge lugnt, vi jobbar i sakta tempo med de snabbaste i arbetsgänget så det går smidigt. Dock har min kropp fått sig en chock sen omställnigen. Denna vecka stiger vi dessutom upp en halvtimme tidigare (äh, en halvtimme är väl ingenting tänker ni säkerligen, men på morgonen 05.00 och 05.30 är det en jädra skillnad) då vi har Lousie här som även hon ska upp och iväg till dagis.
Men det blir väl bättre med tiden. Bara grannarna slutar ha stora fotbollsturneringar på gräsmattan precis utanför vår lägenhet klockan tolv MITT I NATTEN! Vilket gap o skrik det var igårkväll. Gapskrikande ungar o fulla föräldrar. Härligt. Speciellt när man måste ha balkongdörren öppen pga värmen och därmed tvingas höra nattmotionärerna i ännu högre volym.
Suck, ha med idioter att göra.

Ja, lite sorgligt är det allt att semestern är slut. Ganska mycket sorgligt faktiskt. Men jag gläds ändå åt att det vart en riktigt skön semester iallafall. Jättemycket sol och bad, mys med älsklingen, besök i sthlm hos Jonas bror och familj, mycket tid med min familj som jag innan försummat en aningens, födelsedagsfirande för Josse som fyllde 19 år i söndags, biobesök, lite tid med mina älskade vänner Elin och Annika ( något jag önskar det skulle varit mycket mer av!), tre turer till fårö, en del filmtittande, slappande, och två fester hos Wenke och hennes familj. Dom där två festerna alltså.. vilka påhittiga människor det finns! Den andra då det var överraskningsfest för Wenkes pappa var riktigt rolig. Överraskningsfester är alltid roliga och när dom nu dessutom hade satt tema på festen, travtema, blev det ännu roligare med travlopp o fina kostymer, uppträdanden och härligt somrig och temariktig festlokal, närmare bestämt på deras gård ute i naturen i en lada. Riktigt imponerande!

Så lite nöjd får jag allt vara. Och sommaren är inte slut än! Igår efter jobbet var jag t.ex i Brissund en stund med Elin och Annika. Niiiice. Och fortfarande svettas man nästan ihjäl i lägenheten. Se där.

Nu kommer jag nog snart somna. Klockan är ju 20.30 så det är inte konstigt att jag är trött... pff.. för en vecka sen hade jag inte ens kommit på tanken att gå o lägga mej än.
Godnatt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback