Isabelle

VARNING för Damputbrott och lång Uppdatering med många Bilder från Lickershamn

2010-07-04 @ 02:32:10

Vi har totalt vänt på dygnet här hemma sen semestern tog sin start. Läggdags sker cirkus 03.00 numera och stiger upp gör vi inte innan klockan passerat 12.00 mitt på blanka dagen.
Jag lider lite när hela dagen försvinner (speciellt nu när vädret är suveränt!) utan att man får nåt gjort, samtidigt som jag tycker det är så fantastiskt underbart att inte vara tvingad att gå upp tidigt pga ett äckligt jobb. Lite kluven är jag allt.
Häromnatten fick jag ett mindre damputbrott. Klockan närmade sig halv 4 när jag gick och la mig. Jonas satt fortfarande uppe framför datorn och tänkte inte sova än på ett tag. Sen jag och Jonas blev tillsammans har jag haft svårt att somna ensam i sängen, jag behöver känna hans kropp bredvid mig och höra hans djupa lugnande andetag för att komma till ro. Till slut somnade jag iaf, men vaknade en timme senare av att sängen fortfarande var jonastom. Han satt fortfarande i soffan framför datorn. Plötsligt såg jag hur hela morgondagen försvann för att vi bara sov, för att vi inte kan gå och lägga oss i tid! En solig, varm semesterdag skulle gå HELT I SPILLO! Då blev jag skitsur och Jonas rädd ovh irriterad. Vi blev sams till slut iaf, Jonas kröp ner i sängen och jag lugnade ner mej. Det är inte det lättaste att vara ihop med mej...
Så kan det va.

Uppdatering. Första semesterveckan avklarad. Jisses va fort det går!
I torsdags lämnade vi ifrån oss Lousie och på kvällen åkte vi till Lickershamn och hade picknick och fick se fin solnedgång. Sen hämtade vi upp syster Josse som sov över hos oss sen.
I fredags var vi riktigt effektiva! Började med att åka till Gotlandshems kontor där vi hämtade ut en kopia på besiktningsprotokollet på lägenheten. Sen åkte vi vidare till byggmax och kollade bräder till en golvtrall vi tänker bygga på balkongen. Därefter åkte vi till Linds och köpte blommor till balkongen och krukor till några inneväxter som behöver planteras om. Sen en snabbis på maxi där vi köpte snygga blomlådor och ett sykit innan vi åkte hem igen. På kvällen var vi i träkumla sandtag och badade bland grodyngel, grodor och abborar. När vi kom hem igen var vi jättehurtiga och promenerade ner till hamnen där vi tog varsin glass i glassbaren, och sen en tur i innerstan förbi karamellboden innan vi gick hem igen. Hurtigt värre!

Idag har vi gjort Dalhem. En loppis i Barlingbo också där vi hittade ett nytt, mindre, smidigare soffbord och sen åkte vi till dunbodi (ett lanthandelsmuseum, låter skittråkigt men jätteroligt om man gillar gamla saker) som verkligen var jätteroligt att gå omkring i. Det kändes som man färdades 80 år bakåt i tiden bland alla burkar och prylar. Sen åkte vi hem till mamma och pappa där vi bjöds på fika. Sen fick vi för oss att åka till Gothem och bada medan mamma fixade tacos till oss, men när vi kom fram till stranden var vi inte så badsugna längre så vi satte oss på en handduk i sanden och "softade" ett tag innan vi åkte hem till mamma och tacosen igen. Mat och prat ute på altanen blev det innan vi tog med oss Thessan in till stan för att se bio. Filmen vi såg var "Eclipse", den tredje delen i Twilight-sagan. Den var bra tyckte jag, nog den bästa av dom tre som varit faktiskt.

Nu sitter vi här framför datorerna igen och denna natt lär inte bli något undantag från den senste veckans uppesittarnatt. Fast damputbrottet skippar jag nog.. Imorrn blir det bad på stranden med Jonas syster Moa och hennes lilla dotter Magda iaf.

God natt!

Till Lickershamn kom jag för en gång skull i håg kameran:


pastasallad!                Fin omgivning             Min älskling <3


Bländande vackert

Jonas lekte scout...      ...det gick sådär...     ..jag fortsatte fota ist..

skräp i sanden        sen klättra vi..     ...nedanför berget...

...bland stenarna....där vi fann vår hemliga grotta..med kvartskristaller i..

Där tog vi "lööööv foton".

<3 My lööv and me <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback