Isabelle

Ordbajs

2010-03-13 @ 14:42:38

Just nu sitter jag djupt nersjunken i min fina ikeasoffa. Datorn i knät och benen utsträckta på den fotpall jag är överlycklig över att jag köpte till soffan. På radion går Tracks i P3 och nu har dom kommit till alla melodifestivalbidrag. Musiken på radion kväver ljudet av tvättmaskinen som jobbar inne i badrummet. Det är ljust och fint i lägenheten idag. Solen skiner in genom fönstrena, balkongdörren står på glänt och släpper in lite av den kalla friska luften. Det ger en behaglig atmosfär här inne och jag fylls av härliga vårkänslor, snart är den här!

Ja, jag sitter här och känner mej riktigt harmonisk idag. Har äntligen fått en eftermiddag då jag inte är tvungen att göra nånting. Planerar att jag ska lägga mej tillrätta i soffan senare och börja läsa Liza Marklunds 'Gömda' som jag lånat av Elin. Jag tycks vara den enda som inte läst den boken. Först ska jag bara diska av efter den lunch jag precis intagit i form av stuvade makaroner och Felix frysta delikatessköttbullar.

Idag har vi spelat träningsmatch. Mot Gutes pojkar -96. Det blev stryk med 4-0, inte så roligt kanske. Vi släppte in alla mål i första halvlek så andra halvleken var ju riktigt duktiga egentligen. Äsch, vi var ganska bra ändå tyckte jag. Eller vad tycker ni fotbollsvänner? 
Usch, matchreferat är verkligen inte min grej. Hilda och Micka ska ni verkligen låta mej skriva i dalhembloggen!?!?

Ikväll blir det melodifestivalkväll här hemma med ett gäng fina tjejer. Det har redan hunnit bli melodfestivalfinal!! Jag har inte sett en enda deltävling i år. Jag har verkligen tappat intresset för det där. Jag minns 2004 när Lena PH vann med 'det gör ont'. Det var min storhetstid i melodifestivalvärlden. Ingen schlagerlåt gick obehindrat förbi. All glattig schlagerpop som kom i min väg sög mina öron upp som en tvättsvamp. Under de första åren in på 2000-talet var melodifestivalen nästintill lika roligt som julafton för mej. Musiken, kläderna, artisterna, jippot ALLT var gudomligt underhållande och högklassigt enligt min schlagerförvridna hjärna. 
Året efter att Lena Ph vunnit gick Martin Stenmarck och snodde första platsen från Nanne Grönvall som sjöng Håll om mej. Jag har aldrig hatat en människa så mycket som jag hatade Stenmarck då. 
Efter det öppnades mina ögon, min hjärna började se igenom schlagerdimman och jag gjorde ett stort uppvaknande.
Ju fler år som gått sen så har jag bara dissat musiken mer och mer. De senaste åren har jag plågat mej igenom bidragen. Ändå har jag suttit och kollat frenetiskt varenda helg under festivalveckorna. Det är något speciellt ändå kring detta jippo. När Björn Gustafsson var med som pausunderhållare för två år sedan satt jag återigen på helspänn varenda lördagkväll. 
Men i år...Nä. Schalgern har kanske äntligen släppt sitt kraftiga tag om mej.
Ikväll ska jag dock se finalen. Jag har ingen bra koll på låtarna över huvudtaget, har bara hört något bidrag på radion, därför har jag lite svårt att tippa vinnaren. Dock har jag hört att halva startfältet består av gamla idoldeltagare så jag tror en Idolstjärna tar hem vinsten ikväll. Då har jag 50% chans att ha rätt.
Dock hoppas jag på Salem al Fakir. Han är mysig och rolig. 

Nu har jag ordbajsat om vårkänslor, träningsmatcher och melodifestival. Inget högintelligent inlägg förmodligen, men jag har svårt att fokusera.. 
LOVE IS IN THE AIIIR...

Trevlig helg på er!    

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback