Isabelle

Bengt Frithiofsson mitt i feberyran

2010-03-19 @ 09:53:01

Jag är sjuk. Stackars mej. Fast just nu har jag det ganska bra nerbäddad i soffan.
Men huvudet är segt, kroppen pendlar mellan braskamin och antarktis, och varenda kroppsdel känns som att den sprungit ett maratonlopp i natt. Feberyra råder med andra ord.

Jag var hemma igår också. Låg och sjukade med min älskling som åkt på samma skit. Det är äkta kärlek det, vi delar allt. Tillochmed sjukdomar.
Nej, nu skämtade jag bara. Jonas läser du det här så ta det inte seriöst. Jag flummar bara.
Fast jag skämtar inte om att vi båda låg hemma sjuka igår. Vi är sjuka idag med. Fast han är hemma hos sej och jag är hemma hos mej. Japp.

Jag ligger här i soffan och ser tv4:s nyhetsmorgon. Bengt Frithiofsson har precis testat påsköl och betygsatt. Han är kul. Just nu intervjuar dom Claudia Galli i programmet som är aktuell som dansare i Let's dance. Medan de två programledarna Steffo Törnqvist och Jenny Östergren, inte jätteintresserat men plikttroget sitter vid bordet och diskuterar bollywooddans och att Willy aldrig åker ur Let's dance med henne, så sitter Bengt Frithiofsson vid bortre kortsidan av bordet i sin egen värld och häller upp vin. Han häller med finkänslighet, följer med lycklig blick den strida flod av rödvin som rinner ner i det stora vinglaset. Han är så gullig där han sitter. Håret spretar åt alla håll, det stora tjocka grånade skägget och de små glasögonen vilandes längst ut på nästippen gör att han ser ut som en galen professor, och så när det plötsligt blir hans tur att få berätta om sitt vin tittar han pilemariskt upp från glaset och det riktigt skiner i hans blanka ögon. Han börjar entusiastiskt berätta om druvor och kulinariskt hit och kulinariskt dit. Han blir så uppe i sitt berättande att han pratar ner alla som försöker sticka in med någon kommentar. Tillslut blir Programledare Jenny tvungen att höja rösten och säga:
- oj nu märker ni inte ens att ni pratar i mun på varann.
Hon får ordning i hönsgården och Vinprovar-Bengt som först ser lite ledsen ut över att bli avbruten är snabb att ta kommandot i diskussionen kring vin igen.
Han måste vara konstant salongsberusad.

Men visst ser han lite ut som en galen professor!?

Bild

Nu har Bengt lämnat tvrutan och jag ska nog sätta på lite musikal. Mitt filmutbud här hemma är inte överdrivet gigantiskt men Mamma Mia är väl bra mot feber?

Trevlig fredag på er!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kisse

Krya på dig IB!

2010-03-19 @ 15:13:14

Postat av: Micka

Ja, ta och bli frisk nu så vi får ha med dig på planen :) Krya på dig!

2010-03-20 @ 18:33:20

Postat av: Emmapemma

haha gillar honom skarpt, han e störtskön att kolla o lyssna på! :P

2010-03-27 @ 11:02:51
URL: http://melkerina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback