Isabelle

I löööööv you

2010-03-07 @ 21:50:16

Jag uppdaterar förbaskat dpligt nu för tiden. Vet inte om det beror på tidsbrist, dåligt väder, motivationsproblem eller att jag är jävligt kär. I vilket fall som helst så hoppas jag det blir ändring snart och att jag kommer in i skrivandet igen. Precis som jag hoppas att det enorma sötsug som intagit min kropp den senaste veckan, kommer försvinna inom kort.

Jag skrev alltså senast förra fredagen. Då var det ännu februari. Helgen som kom sen innehöll husesyn och fika hos två arbetskompisar. Dom bodde sjukt fint och jag blev förälskad i deras rymliga vardagsrum med panoramafönster.. jag med vill ha!
På kvällen var det mys med en underbar kille. Sen blev det lite sorgligt och söndagen var också sorglig. Min mamma kom och sydde draperier med mej också. Numera sover jag mörkt och gott om natten och störs inte mera av de kassa persiennerna.
På måndagen var det jobb och jobb. Deprimerande dag. Tisdag blev jag lycklig igen och allt sorgligt var bortglömt.

På tisdageftermiddagen hamnade jag och en arbetskompis på audition. Det mest spontana jag gjort på länge. Fick sms av mamma under eftermiddagen att Mojje skulle ha audition till körslaget kl 16 samma dag. Ett snabbt övervägande och mycket fjäsk för arbetsledaren så fick vi sluta en halvtimme tidigare och gasade i full fart mot staden och högskolan. Vi kom en halvtimme för sent men det var försenat och plötsligt satt vi där i högskolans café med frågepapper om oss själva i handen och filmkameror iaktagandes överallt omkring oss. Jag hade inte valt låt, hade inte räknat med att vi skulle hinna dit i tid ens! men plötsligt ryktes vi uppfrån stolarna av en glattig smått stressad tjej ur programteamet och fördes till en korridor en trappa upp.
- det är dags nu, sa hon bara.
Jaha tänkte jag och var beredd att gå in på pre-casting som det heter. Vilket är en förauditon kan man säga där man sjunger för två människor som sen avgör ifall man får komma in till Mojje och tvsändningen eller inte.
- Ja just det, ni vet om att ni ska direkt till Mojje va? sa hon.
Hjälp! tänkte jag.
En kvarts väntan ungefär ute i en korridor innan det var dags att kliva in i den skolsal som provisoriskt gjorts om till tvstudio. En strålkastare riktad i fejan, ett svart kryss tejpat på golvet där man skulle stå och en mikrofon hängandes en knapp halvmeter över huvudet. Och så två meter framför en satt Mojje tillbakalutad i en lammskinns beklädd stol.
- hej vad heter du? frågade han.
- hej hej Isabelle heter jag, svarade jag.
- okej, ehh och vad jobbar du med då? frågade Mojje lite trevande (tror minsann han var lite nervös faktiskt!)
- ehm, hah, ehh jag är rotfruktsförädlare, svarade jag och undrade vad jag gjort för ont som måste få just DEN frågan.
- Rotfruktsförädlare, vad är det!? frågade han.
- ehm, ehh jo alltså det är egentligen morotssorterare men det låter mycket coolare med rotfruktsförädlare.
- hahahahahhahahahahhahahahahha, var det enda som kom från Mojje.
Jag lite smått fnittrande.
- hahahahahahahahahahahahahah, fortsatte Mojje och lutade sig tillbaka i lammskinnsstolen.
Jag lite smått förvirrad.
- hahahahahhahahahha, fortsatte han.
Jag började bli lite smått otålig.
Tillslut lugnade han sig och torkade tårarna.
Sen fick jag sjunga och beskedet blev:
- du har en tonsäker röst, jag känner mej trygg när jag hör dej, men du är inte riktigt vad jag söker.
- okej, tacktack, sa jag leendes och gick glatt därifrån.
Sen åkte jag och Nanny hem. Då hade vi varit där i två timmar, inte alls så farligt i jämförelse med de stackare som fick pinas till två på natten.

Ja, den kvällen gjorde jag inte så mycket mer. Onsdagen var jag hos tandläkaren och var nära att både spy och svimma av när den sadistiska tandläkaren skulle karva bort tandsten med den där hemska nålpinnen. Fy faaan vad jag hatar tandläkarundersökningar! men jag var cool förstås och gjorde allt för att hon inte skulle märka nåt..
På kvällen var jag hos Wenke som var hundvakt åt en gigantisk hund. Tillsammans med Elin försökte vi oss på att planera vilket gick sådär. Senare fick jag mysigt besök.
I torsdags skulle jag träna men det blev inställt, då fick jag återigen mysbesök istället.
I fredags var jag och den finaste kille du kan tänka dej barnvakt åt ett väldigt lugnt och sovande barn. Vi somnade snart framför Let's dance och det var det mest lugna barnpassande jag varit med om.
I lördags (igår) var det första träningsmatchen för året. Motståndet hette Gotland södra och dom fick se sig besegrade med 3-0. moahahaha. Vädret var så bra det bara kunde va och vårt spel var inte så tokigt för att vara träningsmatch. Very good. Sen var jag och han jag är kär i nere på stan och handlade innan vi efter en snabb titt hemförbi åkte till Willys och mötte upp tjejerna från jobbet. Sen begav det sig till Othem med dom där vi hemma hos två andra arbetskompisar hade middag och spakväll. Tjejerna hade spakväll medan de två stackars killarna satt ute i gäststugan och spelade tv-spel hela kvällen. Supermysigt verkligen med enchiladas, vin och fruktsallad, sällskapsspel, poolbad och ansiktsmasker. Plus en massa skvaller och skratt såklart!
Idag vart man lite seg. Sov läääänge sen var det en fika på caféet bara metrarna hemifrån och därefter en uppfriskande romantisk promenad i solskenet vid strandpromenaden.

Nu befinner jag mej hemma hos mor och far. Har inte varit här på väldigt väldigt länge och det kändes välbehövligt ikväll. Har ätit mat, provsuttit nya hörnsoffan, kramat om föräldrarna, spanat in lillasysters nya hobby som strumpstickare och skvallrat av mej lite med mor.
Snart är det sovdags här i huset. Tänker bo över här i natt. Hemma i lägenheten är det ändå så tomt och ensamt ikväll.

Nu har ni allt fått er en ordentlig uppdatering! Ni kan ju alltid dela upp inlägget och ta en bit dag för dag tills jag uppdaterar nästa gång, om sisådär en vecka. haha. Nä, det där var inte särskilt roligt. Min humor är kass ikväll. Men jag ska bättra mej på bloggandet, tror jag. Om jag inte blir alltför deprimerad av det godisförbjud jag ska plåga mej med kommande vecka vill säga.

Jag känner mej på puss och kram humör ikväll så nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig söndagkväll och hoppas ni får en bra vecka.

En stor, blöt smällpuss till er från mej.
smack*

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mickis

mysigt med herr besök :)

2010-03-08 @ 13:52:02
URL: http://mikaelasblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback