Isabelle

I längtans tider

2010-05-16 @ 23:29:47

Fick en sånt plötsligt sug efter lite bloggande... Härligt!

Jag uppdaterar extremt dåligt nu för tiden. Anledningen ligger mest vid att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva. Jag och Jonas är i ett mellanläge just nu, det är nämligen så att vi flyttar härifrån om ca två veckor. Då flyttar vi till vårt första nya GEMENSAMMA boende och ska börja leva tillsammans på riktigt. En trea på andra sidan stan. Vi längtar otroligt mycket båda två och är så förväntansfulla att dessa sista veckorna känns olidligt lååånga och meningslösa. Lägenheten, den stora ettan som blir liten när man är två, är verkligen upp och ner vänd. Flyttlådor och oreda i hyllor. Man städar upp så att man orkar bo där men nån energi på att hålla det snyggt här är ingen idé. Man är som sagt i ett mellanläge där man resonerar att: när vi flyttat och fått ordning ska jag ta tag i saker och ting. Med "Saker och ting" menar jag saker som att börja träna, höra av sej till de vänner man träffar så sällan, få organisering i hemmet osv. Därav blir nu bloggen också lidande.
- när vi flyttat och kommit iordning ska jag ta tag i bloggandet...

En kort uppdatering kan ni få på vad som hänt sen jag kom hem från värmen.

1. Jag har flassat bort brännan. Ett tag var det snöstorm så fort jag drog av mej tröjan. Numera är det mest om benen det yrar.

2. Jag och Jonas har tagit ett antal promenader här omkring. Hälsans stig är en otroligt mysig väg att gå. Promenader är för övrigt den enda träning jag sysslar med, och orkar genomföra för tillfället.

3. Jag har haft en utekväll på munken. Efter personalfest på Hp5 som bjöd på god middag, och därefter en kort förfest hos Annika med Elin. Jag var ganska trött, men hade kul.

4. Vi (jag och Jonas) är kattvakter en vecka. Katten är dock väldigt svårcharmerad och försvann ut första kvällen vi var på besök. Nu sitter han i sin ensamhet nere på burmeister och skriker efter matte som är i turkiet. Han hatar förövrigt människor av det manliga könet. Märklig katt...

5. Jag har skaffat träningskort på träningscentret som jag ska börja utnyttja så fort vi kommit i ordning efter flytten. Träningskompisar sökes.

6. Jag letar ny dator.

7. Vi har varit på loppis. Fyndade en knivslip och en skruttig gitarr till lillasyster Thessan. Jonas tyckte hon behövde den...

8. Ikväll har vi haft min familj på middag här. Det var jättemysigt, och Thessan blev glad (om än lite förvånad) över sin fina instrumentpresent.

Åh guuuu, va mysigt det ska bli att flytta ihop. Vi får båda två en nystart i livet, vi får bygga upp ett hem från början där bådas tycke och smak får plats, och bara att få säga "hemma hos OSS" ger en enormt härlig känsla.
Shit va han gör mig lycklig ska ni veta! Har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv!
Ge mej bara ett nytt jobb nu så kan tillvaron bannimej inte bli bättre.

Jag älskar dej Jonas! <3

Må så gott, kära vänner så hörs vi snart igen.


Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mickis

Men va fantastiskt för er! :)

2010-05-19 @ 15:14:54

Postat av: mickis

maybe ;)

2010-05-19 @ 22:04:42

Postat av: emelie

herregud va mysigt ni har det bella!! :) så kul!! o du, lycka till på matchen, det sitter i ryggmärgen så du behöver inte vara nervös :)

2010-05-20 @ 00:04:14


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback