Isabelle

Myshelg och stukna fötter mitt i gediget nörderi

2010-05-25 @ 22:35:39

Idag är det alla nördars dag. Nåt som jag faktiskt tror är ett spanskt påhitt med amerikansk inblandning (??), "geek pride day", som infördes år 2006 när man firade den första star wars- filmen som hade premiär den 25:e maj 1977.
Återigen: vad skulle man göra utan wikipedia?
och morgonpasset i P3 som uppmärksammade detta och gjorde mej vetande om denna något onödiga, men ack så roliga, högtidsdag.
Det är en dag då man som äkta nörd ska slippa skämmas över sitt fanatiska, besatta, onödiga vetande om vad det nu är man nördar sig i.
Jag är faktiskt lite avis på alla nördar. Jag vill också vara så där EXTREMT insatt och intresserad av nånting. Kanske kunna precis allt om Michael Jackson, vara ovanligt snabblärd och intresserad av språk, Läsa sjukt mycket böcker typ alla böcker på hela almedalsbibbla, eller vara grymt duktig på nån ovanlig sport. Eller ett instrument kanske. En fantastisk hobbybagare som bakar gudomliga bakverk. Jag blir så avundsjuk för att jag inte har nåt ämne jag är insnöad på.
Så nu ska jag börja ett hett sökande efter passande nörd-sysselsättning. Spännande..

En mysig helg har jag haft iallafall. I fredagskväll var jag och Jonas med syster Josse vid hällarna och åt pizza i kvällssolen. Sen åkte vi hem och åt rabarberpaj och såg en ganska kass film innan Josse åkte hemåt.
På lördagen var vi i Dalhem på konfirmation hos kusin Johannes. Två evighetslånga timmar i kyrkan innan det blev lunch och fika hemma hos honom med alla släktingarna. Sen åkte jag, Jonas och Thessan tillbaka till dalhem och såg Dalhems damer spela 1-1 mot Bajen. Gud vad jag saknade att spela då..
Efter matchen släppte vi av Thessan hos en kompis och åkte hemåt mot stan. På vägen hem tyckte vi att det var högst nödvändigt att ta till vara på den underbara sommarkvällen, som just börjat, på bästa sätt så efter ett snabbt övervägande blev det lite grillshopping på willys innan vi åkte vidare mot själsö och en fantastiskt vacker och mysig kväll. Med frisk havslukt i våra näsor grillade vi grillspett på vår nyköpta engångsgrill till tonerna av fågelkvitter, måsskrik och skogens mysiga sus och blickade ut över det spegelblanka lugna vatten samtidigt som kvällssolen lyste starkt över oss. Så himla mysigt!
Sen gick solen i moln och efter en liten promenad längs strandkanten åkte vi hemåt igen.
På söndagen var det studentbal för syster Josse. Annika och Wenke mötte upp oss nere på hamnen och tillsammans gick vi runt och tittade avundsjukt på alla nykläckta studenter och mindes tillbaka vår egen studentbal för två år sedan. Tiden går bra fort..
Det blev några timmar där så på kvällen var det bara slappande hemma.
En mysig och innehållsrik helg blev det.

Igår spelade jag fotboll igen för FÖRSTA GÅNGEN PÅ ÖVER EN MÅNAD!! Vilken lycka det var att få snöra på sig skorna igen, gå ut på planen och lattja med bollen och springa av sig på dalhems fina gräs (ja,gräset som FANNS var fint även om det inte var jättemycket gräs där...). Glädjen blev dessvärre väldigt kortvarig. Ca 15 minuter in i matchen hamnade jag i ett motlägg och lyckades vrida benet. Min tidigare stukning i vänsterfoten revs upp och jag fick linka av planen. Det var den matchen det... suck.
Så idag haltar jag mig fram med en mycket svullen och något blå/grön vänsterfot. Jag har haft en aptråkig dag på jobbet och bara kunnat sitta och sortera eftersom jag inte kan stödja så bra på foten och därför inte kan packa. Som om man inte hade tillräckligt tråkigt på där innan liksom.

Nu ska jag nog faktiskt gå och lägga mig.

Grattis alla nördar!


Strandmys



Josefine Student 2010!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback