Isabelle

Dom byter av varann

2010-11-08 @ 19:10:53

Så var det dags igen. I 5 veckor har det varit sjukstuga här.
Det började med lollos feber för fem veckor sen. Veckan därefter däckade Jonas i feber och när det närmade sig helg låg även jag i feber och förkylning.
För tre veckor sen blev Lollo magsjuk och Jonas likaså, men dom tog sig ur det och nu hoppades vi att det skulle vara nog med sjukdomar.
Men det räckte med några dagar ute i kylan där Jonas jobbar för att han skulle bli dunderförkyld och sängliggandes igen i fredags och har varit seg hela helgen.
Nu är det som sagt fem veckor sen lollo fick feber och firar det med öroninflammation. Hela natten låg hon och kved och ylade över sitt öra. Stackaren, det gör ju så ont!!! Jag hade själv mycket problem med öronen när jag var liten och det är fruktansvärt smärtsamt.
Så i natt fick vi ca 1 1/2 timmes sömn, att gå till jobbet i morse var inte ens att tala om så vi har legat hemma alla tre idag. Lollo har fortfarande ont i örat så i morgon ska hennes pappa ta henne till läkare. Själv hoppas jag det blir en lugnare natt för imorgon blir det jobb för mig.

Jag är så inhelvetiskt trött på dessa sjukdomar nu. Man kan verkligen inte göra nånting. Samtidigt är jag ju den som klarat mig bäst och borde inte klaga, jag slipper ju sjukdomarna, och jag tycker så himla synd om dom, men ändå.
Så.Jävla.Frustrerande.

Nej just nu går jag bara och hoppas på år 2011. Då ska jag göra nåt annat än sortera morötter, även fast jag inte vet vad än. Förhoppningsvis orkar jag mer då och kan få börja träna och orkar träffa folk igen. Så mycket bättre jag skulle må psykiskt då!
Jonas hoppas jag snart kan få komma därifrån jobbet med, det skulle göra honom så mycket friskare från förkylningar och piggare.
Och så är mina vänner hemma igen. Jag saknar dom så jäkla mycket hela tiden. Hade jag varit rik hade jag tagit med mig både Jonas, Lollo och lollos mamma och dragit med dom på resan. På så sätt hade jag kunnat vara både med älsklingen och äventyra med mina vänner på samma gång. Men så bra kan man ju inte ha det.

Jaja, efter regn kommer solsken sägs det ju och det brukar ju faktiskt stämma.
Hoppas solskenet kommer fram snart..

// Trött

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

Men oj stackare! Hoppas verkligen att ni får vara friska nu. Sen hoppas jag också att du får ett annat jobb så att du kan spela fotboll igen:P Och för att du ska må bra så klart:)



2010-11-14 @ 10:36:35
URL: http://memoarmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback