Isabelle

Nu kan det börja

2010-11-28 @ 20:25:45

TJOHOOOOOOO!!!!!

ÄNTLIGEN är det första advent! Årets helt klart bästa månad är i antågande och idag gick startskottet för nedräkningen till JULAFTON.

I torsdags kunde jag inte hålla mig längre. Vi slutade tidigare på jobbet och färden gick direkt till Rusta där vi inhandlade några (enligt mig) julsaker som saknades hos oss. Sen hämtade vi snabbt lillungen på dagis och åkte hem för att JULPYNTA!! Jisses så kul det kan va. Stjärnor lyser i varje fönster, ljuslyktor är uppställda överallt, tomtarna har fått sina platser i samtliga rum och adventsljusstaken blev klädd med mossa och fejksvampar. Låt julen komma.
Myyyysigt!

I fredags slutade vi ännu tidigare och kunde åka hem till vårt julemysiga palats. Vi helgstädade, bakade chokladbollar och myste alla tre hela kvällen.

Igår satte vi upp balkongslingan också! Wiiiiie!!

Och vet ni vad jag mer gjorde igår!?!?!
Jag TRÄNADE!! herregud, jag rörde på mig! Det var Jonas syster Moa som drog med mig till Visby Träningscenter där vi utförde lite aerobic. Jag blev svettig och tyckte det var KUL ( jag blir svettig på jobbet ibland när det rullar på snabbt men då är det inte kul), jag hade fula träningskläder på mig (ska införskaffa kloka träningsbyxor, fotbollsställ funkar inte till aerobics) och mådde så inhelvetiskt jäkla bra när vi gick därifrån. Min kropp jublade över att få träna igen.
Och va skönt det är att träna på helgförmiddagar! Passet började kl 09.40. det var toppen. Man gick upp strax innan 9, drog på sig träningskläder tryckte i sig en macka och lite juice och sen iväg. När man kom hem var dagen ännu ung och man kände sig betydligt mer piggare än om man sovit den där stunden istället.
Verkligen toppen. Nästa vecka ska vi träna igen. Och mera!

Efter träningen åkte jag, jonas och lollo ut till mina föräldrar där vi bjöds på mat. Jag och Lollo hade bakat paj också som vi åt till fikat. Vi hälsade på Harry som vi saknar så mycket, familjemyste och gick en promenad i snön med Lollo på snowracern. Så jäkla mysigt hade vi det.

Idag har vi firat första advent. Jag firade som vanligt med kören på julskyltningen. Vi sjöng på fyra ställen på visby strövet. Ovanligt mycket folk, ovanligt halt, och ovanligt FINT VÄDER! Jag kan inte minnas när det var snö på skyltsöndagen senast. Det drog till sig mer folk iaf, vilket ledde till att vi fick större publik och sånt är ju kul. Sen kom Jonas och Lollo och vi gick omkring där en stund, kollade julklappar på lekstugan och avslutade med hamburgare på max.

Nu sover lilltjejen, Jonas spelar och jag ska tända lite ljus och njuta av första adventsfeeeelingen.

Glad advent på er!

/ Julfanatikern

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback