Isabelle

Om varför Hon är så glad ikväll

2010-11-01 @ 21:25:30

Hola.

Shit jag är på så jäkla gott humör ikväll! Och det är liksom måndag och evigheter tills jag blir ledig igen! Trots det ler jag igenom den här kvällen. Halva dagen har varit riktigt jäkla seg och mest har jag stått och längtat hem på jobbet, men när vi stängde av packeriet vid halv 3 idag och började städa slog humöret om och jag blev plötsligt så väldigt pigg och glad! Visserligen blev det full arbetsdag ändå men min sinnesstämning verkar inte tagit stryk av det heller. Jag och Jonas åkte till en tapetaffär och tittade på tapeter till lollos rum som ska bli första projektet i vår Home Makeover ( säg inget till Jonas bara, han tror att det bara är hennes rum vi ska fixa eftersom det är i stort behov av ny, fräsch väggbeklädnad... men jag har andra planer....). Vi tog med oss två pärmar hem och ska nu sitta och slåss och bråka lite innan vi slutligen kommer fram till den ulitmata tapeten för lillungens rum (gästrummet varannan vecka...). När vi kom hem åt vi korv med bröd (för det går enkelt och snabbt och korvbröden börjar bli gamla) framför tv:n som visade amerikanska komediserier vilka vi skrattade gott åt. Vi sitter sällan och ser tv tillsammans, det blir oftast film, men ikväll blev det så ändå och jag gillar tv bättre än film. Nu har vi suttit i flera timmar och myst innan vi satte oss framför varsin databurk för att kolla mail osv.
Ni tycker säkert inte att det låter speciellt märkvärdigt, men f*n vi har haft det så jäkla mysigt ikväll!
Det är nåt speciellt med måndagar också. Dom börjar alltid pestigt eftersom man är seg och trött efter helgens strapatser och sovmorgnar, men här hemma blir alltid måndag eftermiddag och kväll så BRA! Antingen är det första dagen med Lollo och då har vi så mycket bus att ta igen så det blir sådär familje-härligt här hemma. Annars är det första dagen ensamma efter en vecka med henne. Helt plötsligt har vi så mycket tid tillsammans och då blir vi extra kärleksfulla mot varandra, jag och jonas, så det blir alltid så romantiskt och mysigt. Som idag.
Tisdagar är Hellvetets dag istället, men den behöver vi inte beklaga oss över i det här 100 % POSITIVA inlägget!!

Min pigghet kan också bero på att vi fick en extra timme i helgen då det övergick till vintertid eller "normal tid" som det ju faktiskt är. Prisa vintertiden, tjohoo!

Det kan också bero på att det är 1:a november idag. Det betyder att det bara är EN MÅNAD KVAR INNAN VI KAN BÖRJA JULFÖRBEREDA!!!!! Halleluja moment! Plus att det då inte är så långt kvar innan mina australien resande favvo-vänner kommer hem igen. Jag längtar så det värker.

Nej nu ska jag fortsätta vara positiv nån annanstans. Måste passa på nu när humöret vill va på topp!


// Psykpatient??

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback