Isabelle

Scouter på vift dagen innan Fars Dag och nästa helg kommer IKEA slå säljrekord

2010-11-14 @ 23:24:32

Aaah, jag spillde just ut cider över både datorskärm och soffbord. Suck. Tur att det inte letade sig ner i själva datorn... men nu är det borta iaf.

Friden är återställd här hemma nu. Lollo har varit frisk i helgen fast snörvlade fortfarande lite när hennes mamma hämtade henne idag. Stackaren åkte verkligen på en ordentlig höst-förkylning! Hu.
Det har varit en riktig segdeg-vecka. Jonas har varit hemma från jobbet med lollo, och servat henne nätterna igenom då hon ständigt vaknat av tät näsa och hemska host-attacker. Det blev med andra ord inte så mycket sömn för nån av oss tre i veckan så mycket av aktivitet har det inte blivit, men två nätter har vi fått sova nu iaf.

Trots sömnbrist fick jag ändå jobba på lite i veckan. Igår kväll var det nämligen årets Kör-fest med min kör och jag hade blivit invald i fest komittén detta år tillsammans med tre andra körmedlemmar. I flera veckor har vi förberett och denna vecka var det mycket detaljplanering och inhandling. Det blev bra tillslut iaf. Vi samlade truppen vid kinnerstugan kl 16 igår. Då blev dom välkomnade till hajk och bjöds på blåbärssoppa med vodka. Temat för kvällen var "scouter" så sen blev det patrullindelning där varje patrull hade ett djurnamn. Alla drog en lapp i en skål där det stod vilken patrull man tillhörde. För att leta upp sin patrull skulle man låta som djuret ens lag hette. Det var hysteriskt roligt för oss i komittén att beskåda detta spektakel som utbröt. hihi.
Sen blev det tävlingar i bår-byggande, livline-kastning, knopar, frukt-igenkännedom och svåra ord man skulle hitta rätt förklaring till. Därefter blev det god middag med potatisgratäng, fläskfilé med gorgonzola och soltorkade tomater i, brunsås och sallad. Under middagen gjordes avbrott för mer lekar. Det blev "introtävling" och "textremsor" i sann dobidoo-anda och tävlingsinstinkten var på topp hos alla! Sen blev det efterrätt med inlagda valnötter (helt otrolig efterrätt, trodde inte man kunde göra så med valnötter men dom såg ut som stora oliver, bäcksvarta utanpå och lilagrå inuti) och grädde. Sen var det dags för avslutningstävlingen. Den hette "tvärtomfrågesport", som gick ut på att en i laget fick en ja- eller nejfråga (en fråga som var lätt att svara på, t.ex. -är sverige ett land) men som man skulle svara tvärtemot det rätta svaret (svaret på "-är sverige ett land?" var alltså -Nej, i denna frågesport). Svarade man rätt fick personen va kvar i tävlingen, svarade man fel åkte man ur med huvudet före. Jag har gjort den tidigare med fotbollslaget men då åkte vi ur ganska snabbt, men igårkväll dabbade dom sig aldrig! Jag höll på o bli tokig när frågorna tog slut och mer än hälften av deltagarna var kvar i tävlingen. Tillslut fick vi höja nivån och blanda rätt- och tvärtomfrågor för att öka svårighetsgraden något. Vi fick en vinnare slutligen...
Ja sen var det prisutdelning där patrull 'Hästarna' tog hem segern och vann en hel burk med juleskum. Därefter presenterades nästa års festkomitté som vi i årets hade valt ut och sen blev det kaffe och dans.
Det var riktigt kul att vara med i en fest komitté! All planering var asjobbig och det har hängt över en ända sen den dag vi träffades första gången för att börja planera, vilket var för ca 6-7 veckor sedan, och den här veckan när man inte heller har riktigt ork eftersom det råder sjukstuga hemma så var man inte jättepepp på festfixande, men väl på plats igårkväll så var det jättekul! Man blir så glad när människor helhjärtat slänger sig in i alla tokiga lekar och ideér man lägger fram. Det goda resultatet överväger det tråkiga slit man får lägga ner innan.

Fast nu är det skönt att det är över.. Nästa vecka ska jag ta det j*vligt lungt. Innan helgen kommer då jag, älsklingen och min mamma åker till hufvudstaden för att se Queen-musikalen "We will rock you". Jag och Jonas ska bo hos hans bror och mamma och Thessan (ska på en konsert och åker samtidigt som oss) bor hos mammas en väninna, så vi ska umgås lite med dom också. Sen blir det förhoppningsvis ett besök på IKEA på söndag! Tjohoo! Och nu har dom ju massa JULGREJER också!!!!!!!
Ja, så det är vad jag har att se framemot härnäst.

Idag har vi varit och firat kusin johannes som fyller 15 år imorgon. Grattis säger vi till honom. Efter det gick kosan vidare hem till min mor och far där vi firade fars dag med att bli bjudna på himmelskt goda kotletter och potatis. Sen fick Jag och Jonas tid att pussa lite på vår kära lilla hårboll Harry också! Som vi saknar honom här hemma. Till våren får han komma tillbaka för då har vi byggt en stor lyxbur till honom ute på balkongen.
Det blev några timmar hos mamma och pappa innan vi lastade pappas volvo tung med ett skåp som vi nu har fraktat hem. Det har tagit plats inne i vårt sovrum och imorgon ska jag packa det fullt med kläder och handdukar som inte har nån klok plats här hemma. Tjohoo!

(bara en massa skoj den här veckan...)

Nej nu ska jag sitta och dregla lite över ikeakatalogen och skriva ikeashoppinglista!

Trevlig söndag

// f.d festkommittémedlem

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ewelina

Tack! Ja 85 kvm, det är najs! Hur stort bor ni?

Det kanske du sa när vi möttes i somras... Jag har blivit så nyfiken på hur folk bor :D

2010-11-23 @ 16:47:37


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback