Isabelle

Fanatiker

2010-11-23 @ 20:56:47

Hejhopp!

Här sitter jag i min gamla, trogna ikea-soffa med datorn i knät ståndes på det praktiska ikea-laptopbordet jag nyss köpt och blickar ut över min ikea-bokylla som jag igårkväll städade iordning och inredde med mina nyinköpta flätade ikea-korgar. I hallen har jag skrivit upp hur många dagar det är kvar till julafton på ikea-anslagstavlan vi köpte i helgen. Det är mysigt här ikväll för jag har tänt den lilla ikea-lampan i fönstret så det lyser harmoniskt över hela vårt ikeaparadis vårt hem förvandlats till.
- Om jag gillar ikea? tja, det är väl en helt okej butik..

Sen senast jag skrev har lugnet hållit sig kvar. Efter en jobbig vecka med sjukstuga här hemma och körfestplanerande och genomförande kom förra veckan mest att handla om jobb och vila i soffan. Jag och Jonas såg till att ha fulla dagar på jobbet, åt fil och macka till kvällsmat och levde på jobbet på soppan jag lagat i stor mängd till matlådorna och på kvällen slöade vi mest i soffan. Så J*kla skönt att få ta igen sig ordentligt!
Sen kom helgen och då åkte jag, Jonas, mamma och Thessan till Stockholm på lördagmorgonen för att sen åka hem på söndagkvällen. Det blev shopping på stan och ikea, musikal och en massa mys med jonas bror och fru.

Det var verkligen välbehövligt! Att få komma iväg en helg och bara leva loppan och slippa bry sig om nåt egentligen. Jag shoppade massa bra saker. Ett par skitsköna och supersnygga stövlar på skopunkten, en mysig tröja på gina tricot, Jonas hittade en snygg tröja på cubus, en ny kalender inför 2011 och retro-kylskåpsmagneter jag letat som en dåre efter! Blev lyrisk och helt till mig när jag fick se dom! Ska visa bild på dom sen nån stund...
Musikalen var jättebra! 'We will rock you' hette den och baseras på Queens skitbra låtar. Typ som Mamma-mia musikalen och Abba. Historien är väl inte den mest välgjorda men skådespelarinsatserna och musiken övervägde och både, jag, jonas och mamma var mer än nöjda när vi gick därifrån.
Vi hann även med ett ikeabesök vilket ni kanske förstått redan. Vi fick äntligen tag på korgarna vi suktat efter så länge, och anslagstavlan och det här laptopbordet och allt möjligt bra att ha. Niiiice.
Och så hade vi det fantastiskt mysigt med Danne och Barbro också. Jonas bror och broderns fru. Det är så roligt att besöka dom! Två oerhört humoristiska, glada och kärleksfulla personer och dom är så snälla som ordnar så mycket för oss. Bjuder på mat, kör oss överallt, och låter oss sitta på våra rumpor och servas med allt.
Ja det var en riktig toppenhelg!

Nu är det ny vecka och Lollo är hemma. Nu blir det lite fart på mig och Jonas igen. Igårkväll satt vi och monterade ikeaprylar alla tre. Ikväll har jag och Lollo pusslat, lekt lite med barbie, hon har badat och sett på barnprogram medan jag lagat mat och vi har haft det så mysigt medan Jonas var nere på stan för några ärenden. Hon är så söjt.
Och inte har nån av oss åkt på några sjukdomar heller!

Färdigbloggat för ikväll tror jag. Ska nu återgå till min ikeafantasi där jag bor i ett hus inrett med hela ikeas sortiment.

Trevlig tisdag på er!

// återställd

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

Haha IKEA är en bra grym affär :P Härligt med en ledig helg i Stockholm. De va ni väl mer än värda efter alla sjukdomar!

2010-11-25 @ 21:13:52
URL: http://memoarmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback