Isabelle

Det är inte lätt..

2010-11-07 @ 20:12:13

Vad ska jag hitta på? vad ska jag hitta på? vad ska jag hitta på? vad ska jag hitta på? VAD I HELVETE SKA JAG HITTA PÅ!?!?!?!?

Alltså den här söndagen har inte varit lätt. Sov gjorde jag länge. Klockan tolv var jag vaken men låg fortfarande i sängen med datorn på magen och läste tidningen via Helagotland.se. Jonas var redan uppe och satt framför sin datorj**vel (som han sedan har suttit framför hela dagen!) och när jag gick upp kände jag för att göra ALLTING men kunde bara komma mig för att göra INGENTING. Suck. Febrilt försökte jag styra upp dagen med att föreslå diverse projekt som bakning, storstädning, skåphämtning, bäddmadrassköp osv. Tillslut SKREK Jonas ut sin panik när jag överöste honom med alla mina önskemål!
Men va f**n, jag var ju rastlös.
Vi kom fram till att vi för dagen skulle hämta ett skåp vi vill ha som står hos mamma och pappa, men när jag sen ringde mor och far så hade dom inte tid. Typiskt.
Jag fick tänka om och helt enkelt roa mig själv, för Jonas var trött på mig och min rastlöshet.

Därför har jag idag:
1. Tvättat en maskin tvätt i vår idiot tvättmaskin som låter och vibrerar som en jordbävning när den centrifugerar.
2. Gått en promenad på 45 min. Försökte längre men när promenadstråken här omkring bara går ihop sig hela tiden och man hela tiden närmar sig hemmet hur man än går, gav jag upp. Fy attan va tråkigt det är att promenera här omkring.
3. Ringt både Carro, mamma och Josse och pratat skit.
4. Shoppat bäddmadrass. schampoo, tvål, skäljmedel, chokladkalendrar och kylskåpsmagneter i form av cup-cakes på RUSTA! (wiiie!)
5. Bakat två sorters muffins. Äppelmuffins som blev äckliga för att jag inte hade i nåt vaniljsocker eftersom det var slut, och chokladmuffins som blev okej eftersom dom inte är lika beroende av vaniljsockret för att smaka gott.
6. Diskat.
7. Hängt tvätt.
8. Bäddat sängen (oerhört ovanligt!)
9. Bokat båtbiljetter.
10. Bestämt tapeter till Lollos rum.
11. Suttit länge vid datorn.

Ändå är jag inte tillfreds. Suck. Jag har aldrig i livet varit så här uttråkad förr. Tänkte börja träna ett tag men träningstiderna är inte dom lättaste att passa in med arbete och numera barn varannan vecka också. Åh va jag längtar tills elin och annika kommer hem igen.

Det roligaste jag gjort idag var besöket på Rusta. Det är nog min nya favoritaffär. Ikea kommer först egentligen men det är ju inte den mest lättillgängliga affär på denna ö, och på tredje plats kommer Ica Maxi.
(usch va jag låter gammal...)
Iallafall.. På rusta kan jag gå runt i timmar och strosa. Speciellt nu när det kommit in julsaker. Jag tittar på kuddar och lampor jag vill inreda med här hemma, tapeter jag drömmer om att sätta upp på väggarna, fyndar schampoo och tvål för en billig peng, ja allt möjligt roligt har dom och inte är det allt för dyrt heller. När jag har jobbångest, eller som idag är rastlös, så åker jag till Rusta. Då shoppar jag bort min tristess och sen mår jag bättre i några timmar innan lyckan över mina fynd gått över.
Rusta - mer för pengarna! Halleluja!

Naj usch, det är inte lätt att va i min närhet just nu. Jag orkar inte ens med mig själv. Hoppas det går över snart. Jag är inte van att ha så här lite o göra på helgerna. Det var skönt förut men nu har jag vilat färdigt. Ge mig lite äventyr, tack!

Nu ska jag terrorisera min pojkvän lite tror jag. Han är skittrött på mig, men jag är för rastlös för att bry mig.

// Myror i brallan

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback