Isabelle

Mer jul!!

2010-10-07 @ 18:22:34

Okej, jag är en julälskare. Så är det bara. Jag älskar kall snö, bjällerklang, tända juleljus, julgran, JULMUSIK och precis allt som har med julen att göra.

Ikväll kunde jag inte hålla mig längre. Gick in på cdon och kopierade av första julsamlingsskivan jag hittade och lade in på spotify, och här sitter jag nu med celine dion skönsjungandes O HOOOOLY NIIIIIIGHT i bakgrunden medan jag lagar risgrynsgröt (på riktigt vis, ingen färdiglagad gröttub här inte!).
Och JA JAG VET att det ännu är över två månader kvar till jul, Jonas har redan påpekat detta, men tjuvstarta julen är lite av min person.
I år har jag faktiskt hållit ut ovanligt länge. Julskivan brukar annars åka på redan i Juli-augusti nånstans. Sådesså.

Jonas dumförklarade mig nyss som redan börjar julplanera, men när han såg hur stött jag blev muntrade han upp mig med att säga att vi skulle ha en fin julgran här hemma i jul.
Då sa jag:
- Ja, det hoppas jag verkligen, annars flyttar jag hem till mamma o pappa över julen för DÄR har dom julgran iallafall!

Julen är helig för mig.

I morgon är det fredag och helg igen. Jippie, jippie, trippelvolt!
Då ska jag och Jonas på dejt. Vi har inte haft nån riktig dejt än så i morgon ska vi äta på restaurang och vara gulliga mot varann.


God jul.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback