Isabelle

Dejting, oplanerad shopping och kärleksfulla bönder

2010-10-10 @ 22:19:28

Här ligger jag i min säng med den vanliga jobbångesten som infinner sig varenda söndag. Uugh..

En otroligt mysig helg har jag haft iallafall. I fredagskvälls var jag på dejt. Min älskling och jag har snart varit ihop i 8 månader men inte haft en enda dejt under denna tid, men i fredags tog vi tag i saken. Jonas köpte blommor och choklad till mig och skrev ett jättegulligt kort, jag klädde upp mig i fina kläder och dammade av sminket jag inte använt på mycket länge. Därefter promenerade vi ner till Isolabella där vi bokat bord. Det var skitmysigt o promenera ner till innerstaden, uppklädda och hand i hand pratandes om allt möjligt. Middagen på isolabella var groteskt god och jag kände mig kärare än någonsin i min fina älskling. Känlsan av att nyss ha träffats kom över oss båda ett tag och man blev så där mysigt nyförälskat pirrig! Skitfint.
Efter att ha avnjutit en fantastisk middag där vi mest satt och tittade varandra djupt i ögonen och pratade om hur kära vi är i varandra, så fortsatte vi till munken där vi köpte varsin dricka och satt o myste ett tag. Vi hade tänkt oss en lite längre kväll, men fredagkvällar är vi båda helt slutkörda efter en vecka på skitjobbet så vi gick upp till taxistationen och tog en taxi hem. Så fantastiskt mysigt hade vi det. Nästa gång ska vi gå ut en lördag för då orkar vi förhoppningsvis lite längre, men kvällen var otroligt lyckad ändå!
Oh.my.god vad jag älskar denna man.

I lördags tog vi lång sovmorgon. Vaknade först kl 05.40 av att väckarklockan ringde och njöt till fullo av att dräma den i golvet och sova vidare eftersom det ju faktiskt var LÖRDAG. Klockan 12 var vi iaf uppe och då Jonas hade ärende till databyrån bestämde jag mig för att följa med o bli avsläppt på rusta för att leta bilklädsel. En timme max på stan tänkte jag. På rusta gick jag runt i lugnan ro, hittade ingen bilklädsel men duschcreme böcker i julklapp till Lollo, julkort och grangirlanger köpte jag. Dom hade fått upp första julsakerna (!!!!!!) så jag hade inga problem att sysselsätta mig, men det dröjde ändå länge tills Jonas kom o hämtade mig. Vi bestämde oss för att åka till clas ohlson där jag skulle fortsätta mitt sökande efter bilklädsel och Jonas skulle kolla efter en kabel av nåt slag. När vi parkerat vid östercentrum gick vi först förbi vila och sen H&M för att hitta en kavaj till mig, men inget i min smak gick att finna. Däremot hittade vi en skitstor pälsmössa till Jonas och jag hittade snuddar, på H&M. Sen styrde vi kosan mot clas ohlson men hamnade först på intersport där vi hittade snygga och bra skor till Jonas för halva priset. Han har gått i sommartofflorna sen i somras... Vi hittade också mössa och matchande vantar till mig och ytterligare en mössa till Jonas. Sen blev det äntligen clas ohlson. Där hade dom varken bilklädsel eller den kabel Jonas letade efter, men vi kom ändå därifrån med ett usb-minne. Efter denna shoppingtur var vi utsvultna och gick till ringduvan och fikade. Jonas köpte en västerbottenostpaj, dricka och en pariserbulle och jag köpte en macka med avocado och brie, flädersaft och en bakelse som såg ut som en groda.
Sen bestämde vi oss för att göra ett sista letande efter bilklädsel på Ö&B innan vi tänkte ge upp. På vägen åkte vi förbi katthemmets loppis och kunde inte låta bli att svänga in förbi. Där hittade jag en liten burk som jag nu förvarar torkad svamp i, en stekspade, en klädkrok till Lollo och Jonas hittade.....en fåtölj.
Först skulle han ha en golfklubba. EN golfklubba.
- ja men det här är den bästa, man behöver bara den klubban, resten är ONÖDIGT, sa han.
suck.
När vi skulle betala kom Jonas på att han skulle kolla efter en golfboll och försvann iväg igen. Men sen kom han aldrig tillbaka. Jag gick in i butiken igen och fann honom sittandes tillbakalutad i en ful (enligt mig), grå, nedsutten, liten, läderfåtölj som han fullkomligt förälskat sig i.
- Jag vill ha den här istället för golfklubban, sa han.
suck.
Det blev en ful (fortfarande bara enligt mig här hemma) läderfåtölj för 200 spänn istället för den "bästa och egentligen enda" golfklubban. Jonas sitter i den jämt så fort han är hemma och Louise tyckte den var jättefin och bra när hon fick se den nu ikväll. Jaja, jag får väl ge mig. Men ful är den (jag ska ge er bildbevis nån stund).
Sen kom vi då äntligen iväg till Ö&B men där hade dom inte heller nån bilklädsel, och ingen kabel heller för den delen.. Vi gick därifrån med godis, dricka och glödlampor.
Halv 5 kom vi hem med allt utom datakabel och bilklädsel och det som jag hade tänkt bara skulle ta en timme blev en heldag istället. Fast det var riktigt kul och som vanligt mysigt när man har så fint (om än något envist emellanåt) sällskap.
På kvällen fick Jonas besök av en kompis och dom satte sig framför datorerna kvällen lång så jag åkte till carro och filip istället. Där bjöds det på tacos och sen blev det tv-spels lekar med den där nya grejen som kommit till playstation. Filips två systrar och ena systerns man och barn var med också så det blev en livad och rolig kväll.

Idag har vi varit i källunge där Jonas hjälpte pappa med en dator och så bjöds vi på äppelpaj. Mormor och morfar var där in förbi på fika också så det var mysigt. Sen åkte vi hem och lagade framlyktan på bilen. Efter det kom Louise så ikväll har vi bara myst framför tv:n och Bonde Söker Fru-reprisen. Jag är ÖVERLYCKLIG att få se kärleksfulla bönder i rutan igen! Jag älskar det programmet!!!

Nej, nu ska jag se ett avsnitt Cougar Town och försöka glömma min söndagsångest för ett slag, sen ska jag sova tills en ny helvetesvecka börjar igen. Låt det bli helg foooooort!!!

Natti natt.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

Haha ni hittade massa grejer ju. På kupolen har dom allt, kom hit och kolla vet jag :P

2010-10-18 @ 17:41:03
URL: http://memoarmoa.blogg.se/

Postat av: ewelina

Gud vad underbart att ni är så kära i varandra :)

Jag vet hur det känns!!

2010-10-28 @ 20:40:28


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback