Isabelle

En rastlös själs innersta tankar

2010-10-23 @ 21:03:31

hejhej.

Harry leker Fan med oss ikväll. Han hoppar omkring fri på golvet, upp i soffan och kliver över mitt tangentbord och lägger en krall i knät på mig innan han hoppar vidare (in i väggen emellanåt eftersom han har extremt lång bromssträcka på det hala parkettgolvet), klättrar upp i bokhyllan och börjar tugga på våra räkningar och Jonas datortidningar, blir tillsagd av oss och hämnas genom att hoppa fram och bita mig i tårna när jag minst anar nåt, krafsar i stoppningen under soffan, och för allmänt liv med sina små dampryck. Värre än att ha småbarn rännandes. Men han är söt. Tur för honom.
Svart i pälsen har han blivit vår lilla hårboll också. Det är vinterpälsen som tydligen är mörkare än vad vi sett honom i tidigare. Han ser smutsig ut men vi älskar honom ändå.

Vad händer här omkring annars då? Inte jättemycket. Förrs veckan hade vi Lollo. Hon hade med sig ett förkylningsvirus och fick vara hemma med Jonas från dagis en dag för att hon hade feber. Det blev en vecka med mycket mys, kramande och pippi-tittande. Definitivt inget mig emot! Den här veckan var det min och Jonas tur att bli sjuka. Jonas var hemma från tisdag till fredag och vid lunch på torsdagen däckade jag med. Nu mår vi lite bättre men känner oss fortfarande lite hängiga.
Sett Bonde Söker Fru har jag också gjort. Det är den enda serie jag lyckas följa på tv. Jag ÄLSKAR detta program!!
Lägenheten har sett ut som ett slagfält i flera veckor. Jag påpörjade städningen lite förra veckan men kom av mig, men IDAG var älsklingen duktig nog att ta tag i eländet medan jag var på planeringsmöte inför kommande körfest där jag lyckats hamna i festkomittén (så jäkla typiskt mig.). När jag kom hem hjälpte jag till med resten och ikväll degar vi framför datorerna.

Som ni kanske förstår efter att ha läst om harrys äventyr, familjens förkylning, bonde söker fru och vår tröga städning så händer här oerhört lite.
Jag är så sjukt uttråkad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det händer ju för f**n ingenting på den här satans ön. Jag har funderat på att börja springa. Men det är booooring. Speciellt när man är själv. Fotografering har jag också funderat på att ta tag i, men jag kommer liksom aldrig till skott. Se serier har jag också tänkt påbörja. Just nu följer jag cougar town (faktiskt väldigt rolig och så där feel goodig som jag gillar när serier är) men det är mest nåt avsnitt hit eller dit innan jag ska sova. Och Elin och Annika har åkt till australien. Dom som annars får upp min röv ur soffan och tar mig med ut på äventyr. Ta tag i saken själv och bli social det orkar jag hller aldrig. Naj usch, det är ju inget me mej.
Hoppas på bättre tider gör jag.

Fast snart är det jul. Då kan jag ägna mina lediga timmar åt att baka pepparkakor och göra julgodis, sätta upp nya julgardiner, köpa julgranspynt, placera tomtarna på rätt plats i lägenheten, tända ljus, koka glögg och lukta på eftersom jag inte tycker om att dricka glöggen, sjunga O HEEEEEELGA NAAAAAAAATT för full hals tills Jonas och Louise vill slänga ner mig från balkongen....oooh balkongen... den ska jag klä med plastgranris och belysning som man kan köpa billigt på rusta...
...Ja då kommer jag ha fullt upp, ingen mer rastlös Isabelle. En månad till bara.
Jag har faktiskt redan börjat komma på julklappar. Något har hänt. Vanligtvis hör jag till dom som panikhandlar klapparna sista veckan innan jul, men i år ska jag försöka vara ute i god tid. Vi får se hur det går med det.

Men för tillfället är allt jävligt trist.

God Jul.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mickis

Hihi vilken busig kanin! :)

2010-10-26 @ 08:35:53
URL: http://[email protected]

Postat av: Helena

Kom och träna lite med oss och var lits social,skratta och va med i gänget! Vi saknar dig! Kram

2010-11-02 @ 15:34:30


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback