Isabelle

Död på vägen, en felfri pärla och demokrati

2010-10-27 @ 19:24:19

Idag har vi besiktat bilen. Jag skulle göra det själv först men så lyckades jag övertala Jonas att följa med för sällskaps skull så det hela slutade med att både jag, Jonas och Louise styrde kosan ner mot bilprovningen. Igårkväll var vi ute och testkörde bromsar osv., kollade lampor samt fyllde på olja och sånt grejs, så allt var väl förberett inför min vita pärlas stora dag.
Vägen dit var det jag som körde. När vi är si sådär 100 meter ifrån bilprovningen får vi oss en otrevlig överraskning inflygandes i fronten på bilen. En fasanhöna kommer helt plötsligt upp flygande från det höga gräset i vägkanten, och jag hinner inte ens reagera innan den hamnar mitt i min och vita pärlans körfält och träffar kofångarens vänstra sida, innan den rullar in under vänster framhjul och fortsätter rullandes vidare över vägen och ner i diket på andra sidan.
Jag höll allvarligt talat på att svimma av!! Jag har kört över en pytteliten fågel och en skogsmus tidigare men aldrig nåt så här stort! Jag blev så rädd! och så jäkla äcklad! Och det gick så fort! vilken smäll det blev!
Och vi som hade fixat så med våran bil kvällen innan för att den skulle få gott betyg hos besiktningssnubbarna...
Ja, så något illamående fick jag sen förklara för bersiktningsgubben att det gula slemmet (jag tänker inte ens skriva vad det var för nåt, bara tanken på det gör mig spyfärdig...) som satt utsmetat på kofångaren var en numera stendöd fasanhöna.
Men det gick bra. Min vita pärla klarade sig prickfritt och för att fira det hela åkte vi till max drive-in och åt hamburgare på coop-parkeringen för inne i restaurangen var det för mycket folk. Sen gick vi på Åhlens och köpte böcker och födelsedags present till mamma. Därefter åkte vi hem till Harry.

Jag och Lollo tittade på roliga julsaker där på Åhlens också. Hon håller på att bli en lika stor jul-fantast som jag! Det jobbar jag hårt för. Måste ha henne på min sida sen när jag (troligtvis) ska övertala Jonas om att det inte alls är tillräckligt med julpynt uppe utan vi måste ha ytterligare en tomte och  en ännu större gran. Skulle det då bli omröstning kan det vara bra att ha Lollo på min sida.
Man får inte vara dum..

Nu sover Lollo och jag och Jonas väntar spänt på veckans avsnitt av Bonde Söker Fru. Som jag längtat! Det är helt klart veckans händelse! Programmet borde få nobelpris för sin fantastiska förmåga att underhålla. Helt klart.

// Roadkiller

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mickis

Vilken tur att allt gick bra tillslut :)

2010-10-28 @ 09:03:31


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback