Isabelle

21 år senare....

2010-09-10 @ 23:51:10

Jag är nog fan vuxen på riktigt nu. Inte bara det att jag har fast jobb, rösträtt, eget hushåll, sambo, bonus-barn, körkort + egen bil och lyssnar på radio gotland (dock bara idag! min pappa var med i maries café. faktiskt). Idag märkte jag nästa ålderstecken.
Jag fyller år idag. 21 år.
När jag var liten var det Bästa Dagen På Hela Året. Sen blev jag lite äldre och tyckte fortfarande att födelsedagen var en dag att se fram emot, dock inte lika lyriskt som tidigare. Förra året räknade jag ner flera dagar innan, då fyllde jag ju 20 vilket i och för sig är lite speciellt...
men NU. I År. verkar det ha raserat totalt.
I morse när jag vaknade var det - hmm.. jag fyller år idag va? ja just det, det gör jag. blä snart måste jag gå upp. En ny arbetsdag.
Inget - Jippie idag är det MIN dag.
Och inte har jag riktigt känt den där förväntan inför födelsedagen som man haft flera dagar i för väg dom andra åren. Alla känslor verkar vara urkopplade från min kropp.
Jag blir äldre. Vi blir alla äldre.

Naj men usch vad jag låter deprimerad. Jag är inte deprimerad. Faktiskt har jag haft en riktigt bra födelsedag. Arbetsdagen gick hyffsat fort och lätt, till på köpet var jag ganska glad. Inte vanligt kan jag säga.
Sen var jag och älsklingen in förbi mamma på hennes jobb och åt gratis reklamgodis och fick födelsedagsblomma! Sen åkte jag och Han jag bor med vidare till öster och shoppade till födelsedagstårtan jag ska bjuda på imorrn.
Vidare hem efter mathämtning på Max. Åt, och myste lite. Fick present, ett presentkort på intersport som jag önskat mig! Sen bakade jag bottnarna till tårtan medan Jonas diskade. Vi hamnade i djupa diskussioner om både det ena och det andra. Jag gillar det. Jag kan verkligen prata om allt med min älskling! vilken skön och lättad känsla det är <3

Ja så det har varit min födelsedag det.
Och TACK SÅ MYCKET FÖR ALLA GRATULATIONER! Ni är så fina :)

I morgon blir det firande med släkt här hemma i lägenheten. Vårt hems ytor ska utsättas för ett belastningsprov. Får vi in 19 pers i vår lilla trea? Det går nog bra tror jag.

Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

ja skönt att vi kommit igång men oj vad mycket man ska ha koll på även om vi bara läser två kurser, haha. Ja satsa inte på distansförhållande :P



Och du, vad bra att du hade en bra födelsedag trots att du blivit så gammal ;) Hehe. Har du vart och tränat något då?



Kram! (fler söta kaninbilder kanske;))

2010-09-15 @ 21:57:04
URL: http://memoarmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback