Isabelle

Man kan ju inte va glad jämt..

2010-09-28 @ 20:58:31

Usch, suck va dålig jag är på att uppdatera här. Det är inte det att jag inte har tid, de' ä bar' de' att jag int' ork.

Nej usch, det känns mest som att jag skulle klaga om jag skrev här varje dag:
1. jag hatar mitt jobb.
2. jag är ständigt trött.
3. jag hatar mitt jobb.
4. två av mina närmaste vänner har lämnat mig i ett skittrökigt grått sverige för ett land fullt av hoppande kängurur och spännande djuphavsdykningar. TRE månader ska dom va borta!
5. jag hatar mitt jobb.
6. det är stökigt i lägenheten och jag orkar inte städa.
7. jag hatar mitt jobb.
8. jag är en gnällig bitch.
9. jag hatar mitt jobb.
10. jag är inte rik, men fattig.

Fast på helgerna mår jag verkligen toppen. fredag eftermiddag från klockan 4 när jag lämnar det råa kalla packeriet vilket råkar vara min arbetsplats, fram till söndagmorgon ungefär. På helgerna gör vi massa kul och mysigt och min själ blir HARMONISK. I helgen tillexempel. Fredagkväll var Elin, Annika och Wenke här. Vi köpte pizza, Jonas gömde sig för en kille han inte ville träffa, vi andra blev jättenyfikna fast sen visade det sig inte vara så spännande som vi först trott, vi åt pizza och marängswiss tills det började spruta ut ur öronen på oss, vi såg klart 'True blood' säsing 1, vi pratade och skrattade och myste och hade det så jäkla trevligt.
På lördag var jag på kör mellan 10.00 och 15.00. det var trevligt. Sen fick jag höra att Dalhem spelat 1-1 mot stuvsta och därmed säkrade kontraktet i div. 2, jag blev så lycklig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Nästa år ska jag tillbaka till fotbollen, jag MÅSTE! jag VILL!!
Efter kören kom Jonas o hämtade mig och vi åkte till hamnen för att vinka hejdå till Elin och Annika som skulle påbörja sin Australien-Nya zeeland-Thailand tripp. Det var lite sorgligt att vinka hejdå (jag ska ju också va me jö!) och jag är extremt avis men jag önskar dom all lycka och f**n va kul dom kommer få det! Sen åkte jag och älsklingen vidare till klintemarknad där vi gick en knapp timme. Sen bar det hem till min mor och far. Vi blev bjudna på himmelskt god mat, pappa och Jonas fick datanörda av sig lite med varandra, jag fick prata loss me mamma spela piano och klappa katten. En jäkligt fin och harmonisk kväll. Sen åkte jag och Jonas hem och myste framför en film innan vi somnade i varandras armar. På söndagen städade vi och fixade här hemma, sen hämtade vi lillungen och storhandlade.
En helg helt i min stil.

Helgen dessförinnan var vi på kalas hos mormor som fyllt år. Lousie var med och lekte glatt med mina kusiner. Jag var och bowlade med Wenke, emma och Ella för att fira förstnämndas 21- årsdag. Jag, jonas och lousie var på dop för mitt kusinbarn och så plockade vi svamp. Jonas och pappa gick vilse i svampskogen... Jag o mamma som var med i skogen men hade full koll på vägen och hittade utan att gå vilse, skrattade högt och länge! Vi mobbar killarna friskt nu och lär så göra några år framöver, just därför att dom annars är väldigt duktiga på att hålla rätt kurs och inte drar sig för att skryta om det, men där fick dom så dom teg!!!!

Och sen har jag köpt en ny mobil. Min gamla mobil var helt slut i batteriet och jag jag har verkligen dragit ut på det men nu fick denna månads besparingar gå till en ny. Jag tröstköpte den efter en riktig jävla skiteftermiddag på jobbet igår. Aaaaaaahhhh!!! Jag ska bespara er den historien...
Telefonen är jag väldigt nöjd med. Jag köpte den för lagom pris, utan touch och såna där moderniteter för det har jag insett inte passar mig (har pillat på jonas iphone men det där med pekskärm är för omständigt alltså!). Man kan ringa och sms:a med den, den kan ta ganska fina kort och så kan man lyssna på radio med den om man vill. Det är lagom tycker jag.

Allt hade egentligen varit toppen om inte arbetet tryckt ner en så som det gör. Hade jag haft råd hade jag kanske sagt upp mig.. Som tur var har jag världens underbaraste pojkvän som stöttar och tröstar plus att jag varannan vecka får ha hans energispruta till dotter här hemma som piggar upp den mest arbetströtta människa.
Kärlek vänner och familj är bannimej det viktigaste här i livet.

Nu ska jag bada med älsklingen.

Puss och godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

Du är så duktig som kämpar på! Men jag hoppas att du hittar ett annat jobb så att du kan vara med och spela näsa år. Inte för att jag förmodligen kommer spela men när jag väl kommer tillbaka vill jag att allt ska vara som förr, hehe. Sån är jag. Ha det så bra! Kram.

2010-09-28 @ 23:15:42
URL: http://memoarmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback