Isabelle

Vuxna ska inte leka på den där.

2010-09-17 @ 23:37:48

Alltså åååååhhhh, vad jag älskar fredagar. Det finns inte ord för vad jag känner varje fredageftermiddag när jag får lämna mitt trökiga jobb och åka hem med älsklingen.

Idag har verkligen varit en toppendag. Den började med en ovanligt medgörlig (för att vara klockan 6 på morgonen, morgontrötta som vi alla tre är) Louise. Vi kom iväg till dagis i tid och jobbet i tid och allt var bra. Trots att jag var äckligt trött. Arbetsdagen var oerhört lugn, de få som arbetade denna dag var på gott humör och ännu bättre blev det när vi fick gå hem lite tidigare. Hämtade på dagis och åkte hem för att ta en promenad i solskenet. Sen var vi en tur till affären innan vi gick till lekplatsen. Där lyckades Louise och jag leka utan minsta skråma medan Jonas vred knä och fot när han gungade lite för våldsamt...
Jonas ramlade och fastnade med foten i en gunghäst.
- aaaaaajjjj, aaaaajjjj som faaaaan, få ner mig härifrån, skrek han.
Jag for upp från min plats på parkbänken och drog loss honom.
Lousie beskådade detta spektakel med stora ögon och utbrast:
- Vuxna ska inte leka på den där. Bara barn får göra det.
Det är ett mycket klokt barn vi har att göra med! Hoppas hon lärde sin pappa något..
Ja, sen gick vi (Jonas haltade) hem och bytte om och hann även se lite pippi långstrump innan vi åkte ut till min mormor och morfar eftersom min mormor fyllt år. Min familj var där samt morbror med familj och vi bjöds på både mat och fika. Louise lekte lyckligt med mina kusiner och blev helt till sig när mormor satte på gamla inspelade band på när jag, mina syskon och kusiner var små. Tillslut samlades hela släktskaran och en massa minnen dök upp och bjöd på skrattattacker om vartannat. Jonas blev insatt i vår släkt på riktigt kan man säga. Vid halv 11 åkte vi hem och lilltjejen somnade snabbt i bilen. Jag och Jonas fick en pratstund om både dittan och dattan.
Hela kvällen var supermysig och jättetrevlig, och det funkade toppen med Louise så jag är inte annat än överlycklig ikväll. Att jag dessutom har världens bästa kille vid min sida gör ju inte saken sämre direkt. Det är sjukt att man kan älska någon så mycket.

I morgon är det dop som gäller. Mitt tredje kusinbarn Melvin ska döpas. På kvällen ska jag bowla och äta pizza med Wenke och några bruuudar för att fira Wenkes födelsedag som är på söndag. Grattis i förskott!

Naj, nu ska jag mysa ihop mig med älsklingen och se klart 'The shinning'. Snart har ännu en klassiker avverkats..

Trevlig helg!


Bildbevis


sekunden senare ligger han i sanden med högra foten fortfarande fastklämd i fotstödet. Louise tittar på från sin häst i bakgrunden.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback