Isabelle

Swimming like a fisk

2011-04-21 @ 23:29:41

Här sitter vi på skärtorsdagens kväll i ikeasoffan alldeles utmatta efter veckans hurtiga aktiviter. Jonas har dragit ut mig längst ut på vågbrytaren 3 av 4 kvällar den här veckan (igår blev jag räddad av Elin, Wenke och Annika var på besök) för att fiska. Det är några 100 meter och stora stenblock att hoppa sig fram på, och det krävs att man plockar fram atleten inom sig för att klara den svåra promenaden. Vi har fått några torskar under våra fisketurer iaf. Det är ganska kul ändå. Nu har jag bara metat i veckan och kan ligga på stenarna och läsa i den varma kvällssolen medan jag väntar på att fisken ska nappa. Det enda skulle väl va att jag tröttnar ca en timma tidigare än Jonas och hinner under den timmen bli både stelfrusen (eftersom solen gått ner..) och irriterad för att stenblocken är klumpiga att ta sig fram på.

Våra sportiga fisketurer sätter sina spår i kroppen. Vi somnar som däckade knubbsälar tidigare och tidigare för varje kväll som går. Det är en väldig kontrast till våra sena nätter som hägrat så länge vi varit tillsammans. Barnfria helger kunde vi tidigare vara uppe till kl 3 på morgonen i vissa fall. Det är vi inte i närheten av längre.

Men jag värdesätter detta sportande (okej det kan vara mer rätt att säga motionerande än sportande) högt just nu. På måndag ska jag nämligen spela fotbollsmatch igen. Seriepremiär. Jag måste va lite smått dum i huvudet som tackar ja. Herregud, jag har knappt sprungit en kilometer sen jag "tog uppehåll" för nästan exakt ett år sedan! Jag kommer dö. Men det var ju så lockande! Hoppas det blir nån form av träning sen också. Så man kanske orkar ta tag i sig själv och komma i form. Nu cyklar jag till och från jobbet iaf. Det ger mig en halvtimmes cykelmotion varje dag. Synd att det blev påsk och arbetsledigt mitt i min cykelsatsning bara..
Jaja, det ska bli intressant med matchen på måndag. Jag tror inte jag får spela överdrivet mycket heller, med min träningsnärvaro.. men en bolltouch, en löpning, ett skott mot mål, ett inlägg räcker för att göra mig lycklig i en vecka iallafall. Jag saknar fotbollen. Problemet är bara det att ta sig dit, och tiden. Tiden ska räcka till så mycket och då måste man göra sina prioriteringar ibland. Jag hatar prioriteringar!

Imorgon behöver jag inte prioritera iaf. Det enda jag har inplanerat är en långfredagskonsert med kören kl. 11 i visborgskyrkan. Sen ska jag nog åka hem till min mamma och pappa. Kanske ta en sväng införbi mormor och morfar också. Jonas ska borsta av kanoten och paddla ut på en fisketur med sin fiskekompis, men jag tror jag avstår denna gång. Mitt fiskebehov är mättat för några dagar nu.
Imorgon kväll ska jag umgås mer med mina påsklediga studerande, numera uppsalabors- kompisar. Jag har saknat dom och nu är dom hemma igen!

Okej, nu är det väl ändå okej att gå och lägga sig om man är ledig dagen efter? halv tolv.
Ord-bajs inlägg är bra för att få tiden att bli läggdags.


Godnatt/ Zzzz

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback