Isabelle

En påskhelg helt i min smak

2011-04-25 @ 22:39:42

Nu var årets fotbollsmatch-premiär avklarad för mig. Dalhem C spelade seriepremiär mot IFK Visby ikväll och jag blev tillfrågad om att va med. Jag har spelat 15 min match, stukat foten en gång, tränat inomhus en gång och en gång utomhus sen jag tog uppehåll för ganska exakt ett år sedan. Snacka om att va nervös innan, men åh va roligt det var! Matchen vann vi med 2-1 men jag tror inte att många var nöjda över lagets insats idag. Jag hade fullt upp med att jubla inombords över att få springa på planen igen så jag är nöjd ändå.

Jonas var med och supportade ikväll också (det är han som försöker sparka igång mig med fotbollen) och slog klubbrekord i kiosken i antalet köpta korv. Han åt 8 korvar och kiosktanten var riktigt imponerad...

I övrigt har jag haft en fantastisk påskhelg. Långfredagen började med en aplång och lagom rolig körkonsert i visborgskyrkan. Långfredagar i kyrkan är verkligen inte min grej. Jag börjar förstå varför det heter lååångfredag. Efter konserten åkte jag med Jonas till mamma och pappa. Där blev Jonas upplockad av sin fiskarkompis och dom drog till iväg och fiskade medan jag satte mig i mamma och pappas bil och åkte med dom till farmor och farfar och påskfikade. Några timmar senare åkte vi hem till mamma och pappa igen, innan det bar av in till deras granne (min mormor och morfar) där det bjöds på jättegod påskmiddag med lax. Jonas skulle komma sen när det inte gick att fiska längre men han ringde och sa åt mig att göra mig klar att åka för han hade ramlat i vattnet och var genomblöt och kall. Men jag hann med en riktigt mysig kväll med släktingarna ändå.

Påskafton började med att jag handlade med Elin inför kvällen och sen gick vi en promenad. Efter det åkte jag och Jonas på auktions-visning och loppisrunda. Jag hittade solbrillor på en outlet annars var det ingen lyckosam dag. På kvällen kom Elin, Wenke, Emma och hennes pojkvän Geir på middag hos oss. Det bjöds på morotssoppa med färskt bröd. Vi åt och drack och hade trevligt. Sen åkte Emma och Geir hem och istället kom Jonas fiskarkompis på besök och senare även Annika. Det blev mera festande, vi sjöng singstar och plötsligt blev det dags att ta taxi till krogen. En toppenrolig kväll och jag och Jonas klarade av vår första utgång som par. Vi dansade och pratade med klasskompisar och vänner som kommit hem från sina plugg på påsklov. Roligt! och så fick jag hångla loss på dansgolvet för en gång skull också. Ojdå.
Krogen stängde och jag och Jonas tog med oss Elin och Jonas fiskarkompis hem som skulle sova över (Elin i Lollos rum, Jonas kompis på soffan, inga snuskheter här inte!) och det var inga problem att somna den natten.

På påskdagen var vi trötta men inte överdrivet bakis. Jonas tog en fisketur på vågbrytaren medan jag och Elin gick en promenad och slappade i almedalen. Sen åkte Elin hem och gjorde sig i ordning medan jag och Jonas åkte hem och gjorde i ordning oss innan vi plockade upp Elin hemma hos henne för att sedan åka vidare till mor och far för påskmiddag. Elin kom med också för att hon är lite som min tvillingsyster och räknas därför till familjen. Vi åt sill och ägg och årets grillpremiär avklarades. Vi åt så jäkla mycket. Och hade förskräckligt mysigt och trevligt. Vid midnatt bar det hemåt igen.

Idag har jag färgat Elins hår. Sen har hon, jag, Wenke och Annika haft piknick i almedalen. Ikväll har jag som bekant spelat fotboll igen (jippie!).

Imorgon är det vardag igen. En kort vecka sen är det valborg och sen ÅKER VI! Så den här veckan ska jag ägna åt en hel del packande. Lilltjejen kommer som först till helgen. Vi blir borta med henne under mamma-veckan så det blir lite rörigt men så får det bli ibland.

Nu ska jag stretcha (pappas krav) så att jag kan gå imorgon. Och på övermorgon. Sen ska jag duscha. Och sen stretcha igen. Så att jag inte behöver känna mig som en kärring i morgon. och på övermorgon. Sen ska jag sova. Det är välbehövligt.

Godnatt 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mojsan

Härligt med lite inlägg och uppdatering! Va kul att ni vann! Bra jobbat=)

2011-04-26 @ 11:37:38
URL: http://memoarmoa.blogg.se/

Postat av: Elin

Saknar dig så otroligt mycket redan! Bästa du!

2011-04-27 @ 23:53:42


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback