Isabelle

Smaken är som baken

2011-04-30 @ 23:27:44

Okej, jag behöver distraheras. Bloggläsande är inte tillräckligt så jag får pröva bloggskrivning istället. Jonas ser skräckfilm. Jag hatar skräckfilm. Jag resonerar som så att har man sett en skräckis har man sett alla. Han resonerar likadant fast om romantiska komedier och drama. Vi tycker verkligen precis tvärtemot varandra i filmsmak.

Den här som han ser nu är precis som alla andra snuskiga skräckisar. Ett gäng får bilproblem (i detta fall krockar dom med en stor skock kråkor som kraschar rakt in i bilen) mitt ute i ingenstans. Bilen startar inte och några i gänget ger sig ut för att söka hjälp. Dom hittar ett sunkigt hus med läbbiga prylar och skämtar om att nån som inte vet hur man sköter ett hushåll bor där (för tanken på att ett psycho som vill plåga ihjäl dom kanske har sitt tillhåll där slår dom ju aldrig). Psykhuvudet (självklart) som bor i huset börjar plocka offrena en efter en på de mest snuskiga och vedervärdiga sätt. Det ena sättet värre än det andra. Offrena i sin tur är dom mest korkade personer du kan hitta på en planet. Ja egentligen, jag är osäker på om det ens finns såna korkskallar på riktigt. Detta äckel pågår i 1,5 timme tills alla offer fått sin plågsamma död och det snuskiga psykhuvudet överlever, så att han sen kan härja vidare i film 2, och 3 och 4 och 5 och 6 och 7 tills ingen vill se skiten längre. För uppföljningar är ju skräckgenrens viktigaste måste. Ingen skräckis utan uppföljare, och gärna ett 10-tal. Den ena poänglösare än den andra. Filmen både börjar, innehåller och slutar meningslöst.  90 minuter av illamående, äckel, avsky och panikkänslor. Ingen poäng, bara meningslöst äckel.
Jag hatar det.

Därför sitter jag här med datorn tryckt under näsan för att slippa se skiten. Ändå kan jag inte låta bli att tjuvkika lite emellanåt.
Jädrars.

Valborg är det annars idag.
Vi har firat valborg med fotbollspremiär, biltur och småstjärnorna. Vi började dagen med att åka till Dalhem och se Dalhems damer slå Bajen med 4-0 i div. 2 premiären. Härligt tjejer!
Satt och gaggade med Ella och Wenke i solen och Lollo som höll låda matchen igenom. Jonas sov mest på läktaren men han var glad för det.
Sen åkte vi på loppis, en sväng förbi stan för lite matintag på Max, sen hem och hämta en nyckel till Josse, lämna den till Josse som befann sig i källunge och sen tillbaka till dalhem för att ÄNTLIGEN se småstjärnorna. Nästan. Vi kom så tidigt så vi hann gå bort till fotbollsplanen och sparka lite boll innan det var dags. Ja, och så hann jag låsa in nycklarna i bilen också. Andra gången på mindre än ett år. Jonas var måttligt lycklig när han med hjälp av fönsterlisten på bilen fick peta upp billåset. Tur man har en gammal bil där enkla biltjuvsknep funkar.
Ja, sen började småstjärnorna. Dalhems 5:e klassare anordnar varje år detta "småstjärnorna" (man mimar till kända låtar och försöker efterlikna artisten) och i år var mina tvillingkusiner med där. Jättemysigt faktiskt och verkligen välgjort av samtliga tjejer och killar.
Nu har vi packat inför morgondagen så nu förtjänade vi lite tid framför datorn. Ja, eller se skräckfilm. 

Om ett dygn närmar vi oss turkiet. Flyget är framflyttat pg.a av nån flygstrejk eller nåt så vi går här och håller våra tummar så det krampar för att det inte ska bli krångel eller inställt imorrn.

Nej, nu måste väl den här skitfilmen va slut snart. Hur f*n kan man gilla skräckfilm?
Blää nu är det äckligt. Vem vill gå med spikar tryckta genom fingrarna?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback