Isabelle

Min roman

2011-02-26 @ 00:48:03

Skriva blogg? Inte skriva blogg?
Skriva blogg? Inte skriva blogg?

Så har jag funderat flera kvällar dom senaste veckorna och fram till ikväll har skrivandet uteblivit.
Jag har liksom tappat stinget känner jag. Det känns inte som att det blir nåt klokt av mitt skrivande nu för ti'n. Bara massa ordbajs.
Men ikväll blev jag ändå lite sugen så jag klämmer på ordentligt.

Inga inlägg på bloggen har det blivit men jag har inte varit död för det inte!
Jag har haft besök av min bästaste vän Elin som var hemma på ön förra helgen. Numera uppsalabon, jag och Wenke träffades hemma hos mig på fredag eftermiddag förra veckan och fick då besök av Matilda, en bekant till mig, som hade mary-kay visning med oss. Hudvårdsprodukter och smink för de icke vetande.
Jag är ingen storkonsument av varken hudvårdsprodukter eller smink men foundation, fuktkräm till underlagskräm och rengöring behöver man alltid. Och så fanns det handscrub i tre steg som gav världens mysigaste händer och luktade himmelskt av persika. Än har jag inte lagt in min beställning men det lär nog inte bli en billig historia.

Ja, fredagkvällen spenderade jag ihop med Wenke, utan Elin som åkt hem för att träffa sin familj också (av nån anledning var inte jag den enda hon nöjde sig med när hon var på ön!?!)´och istället hade vi fredagsmys med Jonas och Lollo som kommit hem från barnkalas.
På lördagen hade jag, Elin och Wenke en heldag tillsammans. Vi träffades på stan på eftermiddagen. Fikade, fyndade (jag) lite grajs i några affärer och sen handlade vi kvällsmat. Det blev varmkorv. Först hade vi tänkt slå på stort och laga typ 3-rätters, men det slutade med varmkorv med bröd.. Förklaringen var den att man blir så mätt av trerätters att man oftast inte orkar äta upp efterrätten som ju faktiskt är godast!
Ja, sen såg vi melodifestivalen. Jag gillade playtunes eller vad dom nu hette. Mest för att dom stack ut ur mängden. Sen kan man diskutera kvalité osv. men vi snackar melodifestival liksom...
Efter det babblade vi vidare och sen såg vi Hachicko. Världens bästa hundfilm. Vi ska ha en akita i framtiden. Det har jag och Jonas bestämt.
Sen såg vi The tourist men då somnade jag och Elin. Sen var klockan tre och zombierna Elin och Wenke tuffade hemåt i sina kalla bilar medan jag kröp ner under ett varmt täcke brecvid min, för tillfället, Arkiv X-tokige pojkvän. Han ser jämt på Arkiv-X nu flr tiden. Jag behöver inte förklara vad det är va?

På söndagen slappade vi ordentligt på dagen. Lollo tyckte vi var tråkiga men ungen mår bra av lite lugn och ro var vår bedömning denna söndag. Herregud, man kan väl inte fara runt jämt heller? Sen ringde Elin och föreslog den briljanta ideén att åka och träna på friskis. Sagt och gjort. Jag tog min fribiljett jag fått av Annika en gång för längesen, som suttit och lyst mordiskt mot mig på kylskåpsdörren, och begav mig till den nybyggda hyperbraiga friskislokalen. Vi körde ett medelpass och det var förskräckligt roligt! Så roligt att jag beslutade mig för att skaffa halvårskort där och köpa mig en snygg friskisväska. Nu har Elin åkt tillbaka till uppsala och det är det snart en vecka sen jag tränade med henne, men snart så kommer jag igång. Snart. Jättesnart. Typ i helgen. Om jag inte har jätteviktiga saker för mig. om vi inte snöar in. Eller katten blir sjuk. Nej just det, jag har ingen katt. Ehh, JA JAG SKA GÅ OCH TRÄNA! 
Ja, så det var min förra helg det.

Förutom det har jag för första gången i mitt liv firat alla hjärtans dag med en hjärtevän vid min sida. Tidigare har jag oftast suttit hemma och klappat katten denna kärleksdag men i år var det andra bullar. I år fick jag sitta och klappa Jonas och Lollo på huvudet istället. Badda deras febervarma pannor.
Ja, dom var sjuka nästan hela förra veckan.
Men vi hade mysigt ändå. Åt aladdinchoklad som jag köpte på willys efter jobbet och kröp ihop i soffan alla tre.
Det var mysigt att ha dom sjuka den här gången. Det blev extra mycket kramar och mys hela veckan. Vi gillar mys.

Vidare har jag jobbat som vanligt. Kommer in i det mer och mer. Nu har jag börjat svara i telefon också, med varierad framgång och idag fick jag ett headset också som mina örongångar är för små för, men med lite våld och vilja går allt. Det är fortfarande lika roligt om inte ännu roligare när man faktiskt börjar få riktigt bra koll på vissa saker! Dock ännu långt kvar tills jag kan börja koppla av. Det är så jäkla mycket att komma ihåg och lära in.
 
Fast den här veckan har varit lite jobbig. Jag känner mig otroligt hängig och seg för tillfället. Har gjort det nu i över en vecka. Fryser hela tiden (visserligen är det kallt, men mycket kläder ska väl ändå hjälpa en behålla värmen?), har huvudvärk emellanåt, och blir aldrig riktigt pigg trots att jag sover länge och djupt, som en gudinna i vår nya säng. Kanske är det lite vintertrötthet bara.   

I övrigt har jag beställt biljetter till Emil Jenssen som kommer hit och uppträder den 22:a mars. Han är min idol och gud. Jag har hans autograf. Han uppträdde på mammas jobbs julfest i vintras och då gick hon fram till honom efteråt och bad om en autograf till mig och min syster. Det fick hon och sen pratade dom om krukväxter. Jag och Thessan fick sen autograferna i julklapp. Jag vet, jag är patetisk.

Ikväll har vi varit ännu mer kulturella. Jag hade fått en fribiljett till WATS fars: "hotell-liggaren" av en av mina körkompisar som spelar där, och ikväll åkte jag och Jonas till väskinde och såg den. Den var faktiskt över förväntan! Jag skrattade både högt och länge flera gånger och dom var jätteduktiga allihopa. Vi ska nog gå på nästa års uppsättning också.
Så det är vad vi pysslat med i kväll.

Det största som hänt på senaste är ändå MIN OCH JONAS 1 ÅRSDAG!
I måndags firade vi ett helt år tillsammans! Fan va coolt det är!
Vi tänkte egentligen spara firandet till i morgonkväll. Lördagar är bättre firardagar än måndagar är vår mening, men vi har egentligen firat hela veckan. I måndags firade vi med semlor och filmmys och så pratade vi så där jättelänge om oss och framtiden och allt möjligt roligt och spännande. Och sen har veckan fortsatt lite så. Inga trista datorkvällar eller sura miner, bara harmoni och kärlek för hela slanten. Inte ens när vi städade igår blev det minsta lilla irritation. Jag har saknat honom som attan på jobbet hela veckan. Hela tiden gått och längtat hem så jag kan få burra in mig i hans varma trygga famn igen. Jag tycker så mycket om honom. Han är bäst min älskling. Gu va det är roligt och härligt att va kär!

Nu ska jag gå och pussa på min pojkvän litegrann medan jag väntar på att grannarna ska stänga av sin bajshöga skitmusik eller skrutt-tv som dånar i väggarna ikväll. Idioter. Klockan är för fan 1 på natten snart!
Ska bli förbannat skönt den dagen vi har råd att köpa hus. Då ska jag peka finger åt alla grannjävlar som tror att dom äger hela kvarteret med sitt jävla dunkadunka, kan dom sitta i sin trånga fula lägenhet med sin svindyra, skitdåliga musikanläggning! Jävla as.
Oj, jag börjar visst bli lite trött.

Godnatt 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ewelina

Grattis till ett år tillsammans! Ni verkar så fina ihop. :) Kul att du, elin och wenke fått träffas lite också. Jag saknar er från gymnasiet och blir nostalgisk med jämna mellanrum!

2011-02-26 @ 10:27:26


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback