Isabelle

En kvinna på språng

2011-02-04 @ 20:25:44

Så blev det helg igen. Tiden bara springer iväg! Och imorgon är det redan dags för melodifestivalen igen. Ja, tiden går verkligen fort nu.

Ikväll har vi ätit hamburgare och potatisklyftor. Duktigt av oss att motstå frestelsen att köpa färdigt på max. Faktiskt...
Resten av kvällen har jag och Lollo spenderat i tv-soffan med semlor och chips där vi sett karlsson på taket. Nu ser vi Saltkråkan. Jag känner ett visst ansvar som den äldre av oss att introducera Louise, den yngre och oerfarne av livets möjligheter, för alla barnfilmsklassiker. Och Astrid Lindgren DÄR snackar vi barnfilm av klass! Barnprogram var bättre förr...

Eeeh, iallafall.

Det har gått några dagar nu sen jag skrev sist. Mycket har hunnit hända. Oj, oj, oj, oj här har vi så fullt upp att vi nästan inte hinner göra nånting alls!!

- Jag har blivit frisk från min retliga förkylning! Dessvärre är det nu min älskling här hemma som inte mår bra. Hans mage gör uppror och idag gick han till läkaren och fick göra gastropi (dom stoppar ner en slang genom munnen ner i magen och tar prover från magsäcken) så han är något illamående och dåsig ikväll. Stackarn.

-Wenke var här i måndagskvälls och hade filmkväll med mig och uppehöll Louise ett tag också. Hon erbjöd sig även att vara barnvakt om jag och Jonas nån gång skulle vilja hitta på nåt utan barn. Ett erbjudande vi ska vårda ömt.
Jag och Wenke hade det jättetrevligt iallafall. Vi babblade massa, åt kladdkaka och såg på film. Vilken film minns jag ej.

- I tisdags kom Jonas syster Moa med Lollos kusin Magda 1,5 år på besök efter jobbet och vi åt pastasås medan de två kusinerna lekte som bara den. Dom är så otroligt söta ihop!

- I onsdags var jag på kör. Om en vecka ska vi bjuda in en massa folk på 3-rätters middag och så underhåller vi med sång och sketcher och så blir dom glada och mätta och betalar oss en massa pengar så vi kan åka på körresa sen.

- Igår avancerade jag på jobbet. Sista halvtimmen av arbetsdagen blev jag lämnad ensam då de andra 3 jag jobbar ihop med hade diverse ärenden på andra håll. Detta innebar att jag tvunget måste svara i telefon de sista 30 minuterna av dagen. Vi slog på min telefon redan kl 2 långt innan dom andra skulle gå och så var det bara att ta tag i det. Det har gått ganska bra hittills, jag fick fortsätta idag också. Sen ringde det visserligen inget sista halvtimmen igår, men ändå, JAG FICK HA ANSVAR!! plus att jag fick låna firmabilen nästan ett helt dygn.

- Som sagt, igår lånade jag jobbets lilla minibuss efter jobbet och så åkte vi (jag, jonas, Lollo) till Jysk och hämtade våra NYA SÄNGAR! Äntligen slipper vi dom gamla resårmadrasserna alá 60-tal och 80-tal. Vi sov som två prinsessor i natt! (ja, Jonas får va prinsessa nu.) Ljuuuvligt!

I helgen blir det städning, soptippsbesök för att slänga gammelmadrasserna, bullbak till semlor, kanske en träff med Carro och på söndag ska vi på auktion i tofta med min mamma.


Nu måste jag återgå till saltkråkan, annars missar jag när farbror Melker blir jagad av bina. Fördelen med att ha barn i hemmet, man kan ogenerat se hur mycket barnfilm som helst. Det har sina fördelar med barn!

Trevlig helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Eliin

Vi måste klämma in samtal med Elin i det stora hela ;)

2011-02-05 @ 11:32:33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback