Isabelle

Tjofsan, loppisfynd, tvproblem, rustafanatiker och saknad vän

2011-02-05 @ 21:49:05

Nu är det lördagkväll.
Ikväll fortsätter Astrid Lindgren-temat här hemma. Just nu ser vi "Nils karlsson pyssling" och Lollo gömmer ansiktet i kudden så fort Tjofsan kommer, men annars verkar hon gilla den.
Trevligt.

Idag har vi varit på visning till auktionen som är i tofta imorgon, men vi skippar nog det. Dom hade inga saker vi ville ha den här veckan. Men god varmkorv hade dom.
Sen åkte vi till Hejdeby loppisbutik, loppshop och där blir man iallafall aldrig besviken! Förutom på deras öppettider ibland som inte är jättemånga nu i vintertid. Men idag blev vi glada när det var öppet och vi hittade en kontorsstol, aldrig använd för 250:- så nu har jag också en plats vi skrivbordet. Sen ringde pappa och hade problem med deras nyköpta tv och eftersom Jonas nu blivit deras privat-teknikexpert fick vi rycka ut till pappa och mamma. Vi bjöds på fika innan dom kunde konstatera att tv:n som funkade i ca 1 dygn får skickas tillbaka i hopp om att dom får en ny.
Efter besöket åkte vi tillbaka till stan och shoppade loss på rusta. Vi behövde tvättmedel och lördagsgodis men det slutade med en vit gardinkappa med rosa blomrankor till köket, två beiga panelgardiner med träd i svart med vita och gråa blad på till sovrummet, två pärmar till våra viktiga papper, tre kollegieblock, två datorspel till jonas, tandkräm, ja och så tvättmedel och godis förstås. Jag gillar rusta.
Ikväll har Jonas lagat tacos till oss, jag har satt upp gardiner och pysslat runt och nu ser vi som sagt på film.


Ikväll är det melodifestival-premiär. Vi tittade på det en liten stund men alltså det saknas nåt. Jag kom tillslut på vad det var.
Min kompis Elin.
Det är inte samma sak utan henne. Förra året såg jag knappt festivalen och det berodde på att inte Elin var med. Ingen tycker så lika som jag som Elin när det kommer till melodifestivalen. Det blir liksom inte lika roligt när man sitter och ser det själv och ingen hör mig när jag fäller mina hånfulla kommentarer om bidragen och programledarna och kläderna och musiken och allt sånt där. Inte är det kul heller när nån sitter och säger att;
- men vadå, jag tycker Shirley Clamp har JÄTTEFIN röst! och Eric Saades låt är ju grym!
suck. Då blir man irriterad.
Nä, så det får va.  
Jag saknar min Elin. Min bästaste Elin! Hon bor i Uppsala nu där hon pluggar och bor i korridor. I torsdags satt vi och pratade i telefon i nästan två timmar. Det är tråkigt här utan henne.
Men näst-nästa helg kommer hon hem på besök!!
Då ska vi hitta på en massa kul! Vi ska på mary-kay provning och så ska vi se på melodifestivalen såklart.
Alla mina kompisar åker sin väg. Tur att jag har Wenke kvar. Och Carro. Och Ella, vi är inte så bra på att ses bara. Och fotbollslaget om jag bara behagar ta mig till träningen nån gång.  

Vet ni, förra helgen såg jag en jättebra film.
Den heter I rymden finns inga känslor. En svensk film med Bill Skarsgård i en av huvudrollerna. Den mysigaste, roligaste, finaste film jag sett på länge.
SE DEN!


Nu ska jag skydda Louise från Tjofsan. Hon slänger sig som bara den i soffan nu och försöker gömma sig när det blir läskigt. Tjofsan håller visst på att ta sig in till Nils karlsson pysslings rum. Hur ska det gå?

Godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Min sötaste underbara Bell! Vilken överraskning om ett sånt underbart inlägg ;)

Din vän Elin saknar Dig jättemycket men snart kommer vi att ses på ön, och snart kommer du att hälsa på mig och mitt lilla rum :)

Jag lovar, jag kommer ge dig respons nästa lördag mellan kl20-21.30 :P

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam



2011-02-08 @ 23:38:05

Postat av: Elin

Min sötaste underbara Bell! Vilken överraskning om ett sånt underbart inlägg ;)

Din vän Elin saknar Dig jättemycket men snart kommer vi att ses på ön, och snart kommer du att hälsa på mig och mitt lilla rum :)

Jag lovar, jag kommer ge dig respons nästa lördag mellan kl20-21.30 :P

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam



2011-02-08 @ 23:38:46


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback