Isabelle

En minnesvärd helg

2011-01-16 @ 22:32:30

Jag har träningsvärk i mina vader idag. Vadmusklerna är megaspända och jag fantiserar om att tegelstenar har ersatt platsen för dom, så hårda är mina muskler idag!
Jag hatar träningsvärk i vaderna vanligtvis, det är så obehagligt att ha det just där, men idag är jag ändå ganska glad åt min smärta.
Den beror nämligen på att jag var och tränade FOTBOLL igår.
Ja, det är helt sant!!!
Sent i fredagskvälls bestämde jag mig för att gå på b-lagets middags träning på lördagen. Jag samåkte med Micka till gympahallen, och allt kändes nästan som förr! Och när jag lyckats få på mig rätt benskydd på rätt ben och snörat på mig skorna var jag förväntantsfull lik ett barn som väntar på jultomten.
Och fiii f** va kul det var! Jag hade visserligen blodsmak i munnen efter uppvärmningen (nej, jag skämtar INTE!) och flåsade som utav bara faen men jag hängde med i övningarna, vänsterfoten var något ringrostig men tillslaget var fortfarande tryck i, och så gjorde jag jättemånga mål!
Och så pratade jag en massa med Micka och blev uppdaterad om vad som har hänt och sker kring laget.
Aj så roligt det var!
Måste försöka få in lite fotboll mellan allt jobb, plugg och familj sen.

Jag hade över lag en riktigt fullspäckad lördag. Det var nästan som förr när jag ännu hade ork att flänga runt överallt. Efter träningen släppte jag av Micka och sen åkte jag in till centrum och shoppade reakläder för 900 spänn. JAG ÄLSKAR RÖDA PRISLAPPAR!
Wenke och Elin kom och vi fikade på creperiet. Jag åt bajsgod crepés med salmbärssylt, saffransglass och grädde. Nam, nam. Myste med tjejerna en stund och gav sen en extra lång hejdå kram till Elin eftersom hon flyttar till uppsala imorgon. Snyft.
Sen hem och byta om och ta med pojkvännen ner på stan igen. Vi gick på bio och såg "meet the parents, little fockers". Ingen av oss hade några större förväntningar på filmen, det blev den bara för att den verkade "minst sämst" av filmerna som går på bioduken just nu, men den var faktiskt riktigt bra! och skitrolig! Det tyckte vi båda.
Efter bion gick vi vidare till isolabella och åt supergod kalvschnitzel med himmelskt god sås och namnamgod potatisgratäng, och så myste vi så där kärleksfullt. Shit va jag älskar min Jonas!
Sen åkte vi hem där vi kröp ihop i soffan och såg en film som jag somnade till två gånger.
En riktig super-lördag!

Idag har vi varit hos min mormor och morfar på julgransskakning. Det bjöds på fika och julgodis och sen lite dans kring granen. Ikväll har vi storhandlat på willys, jonas har städat lägenheten medan jag diskat och lagat improviserad och jättegod pastasås. Nu slöar vi framför datorerna med Rush hour 3 i bakgrunden och inväntar måndagen. Förr var jag jättebitter vid den här tidpunkten varenda söndag, men nu är jag ganska neutral. Jag älskar helg och hade inte haft nåt emot att vara ledig imorgon också men jag ser ändå framemot en ny arbetsdag, eftersom jag numera GILLAR MITT JOBB!
Fortfarande blir jag varm och glad av den känslan.

Godnatt mina vänner

// Tegelstenen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback