Isabelle

Jag söker empati

2011-01-25 @ 14:47:19

Här sitter jag och saknar min älskling. Jag vill att han ska komma hem från sitt dumma jobb och ta hand om sin sjuka flickvän, laga mat till henne, krypa upp i soffan och hålla om henne till en bra film som HON har fått välja och klappa medlidande på hennes hår.
Jag har blivit sjuk. Förkylning och feber. Inatt har jag vaknat flera gånger om alldeles genomsvett.
Fan, det kommer så jäkla olägligt!

Dels är det sista veckan som hon jag ska efterträda jobbar. Om en vecka börjar hon sitt nya jobb och då hade jag varit tacksam om jag hade någorlunda koll på det mesta på musikförlaget, men just nu har jag inte det och ska den här febern fortsätta ställa till det så lär jag stå nästa tisdag som en hjälplös idiot. Suck.
Och igår började skolan och jag fattar ingenting. Jag orkar inte sitta och läsa böcker när snoren trycker på i huvudet.
Till på köpet har Jonas det jättekörigt på jobbet den här veckan och kommer hem helt slutkörd efter en 12 timmars arbetsdag. Jag har ju själv jobbat där förut och utsatts för samma sak så jag vet hur sjukt utpumpad man är när man kommer hem. Mycket ompysslande orkar man inte då hur mycket man än vill.

Buhu, vad jag tycker synd om mig själv just nu. Jag är sjuk och har noll motivation till pluggandet.

Nu ska jag lägga mig i soffan och snörvla lite och tycka synd om mig själv en stund. Sen ska jag ge dom där böckerna en chans..

Förresten, vilket spring det är på brevbärarna!
Idag har det dimpat ner post på hallmattan TRE gånger.

Hej då / snörvel*

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mojsan

Stackars som blivit sjuk! Men du, skolan, de kommer bli så kul snart när du lär dig massa. Man blir nästan lite insnöad. Men ja, motivationen sviktar ibland, hehe. Krya på dig!

2011-01-25 @ 23:03:54
URL: http://memoarmoa.blogg.se/

Postat av: Mickis

Jag läser och följer dig med! Kul att du fått annat jobb och pluggar nu :))

2011-01-26 @ 10:52:33

Postat av: L

Stackare! Hoppas du blir frisk snart!!

Vi ska åka dit och gå på koncentrationslägret och kika lite i warsawa. Lite familjetid :)

2011-01-27 @ 22:11:45
URL: http://lindaohlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback