Isabelle

Nytt år - Nya utmaningar

2011-01-02 @ 22:31:42

Gott Nytt År!

Efter två dagars slappande har min rumpa nästan växt fast här i ikeasoffan.
Nyårsaftonen blev jättemysig. Vi bjöd hem Elin, Annika och Wenke och tillsammans lagade vi god mat och firade in det nya året. Annikas vän Mia anslöt senare på kvällen och skjutsade oss till hamnen där vi såg fyrverkerierna. Sen blev det en skitkall promenad hem för mig, jonas, elin och wenke. Men oooh så mysigt det var att krypa ihop i soffan allihopa sen.

Ja sen har det varit nyårsdag och söndag, riktiga slappardagar. En promenad till affären idag är vad aktivitet jag gjort dessa två dagar. Sånt behövs ibland.

Imorgon är det måndag igen. Vanligtvis går jag till jobbet på måndagar MEN nu är det slut på det. Jag är ju numera arbetslös. Eller "väntar på skolstart" snarare. Skönt arbetslös med andra ord.
Det känns väldigt konstigt faktiskt. Jag har vantrivts så väldigt länge nu så att säga att jag kommer sakna det vore inte rätt, men lite tomt kanske. Man är så van nu att jobba 40 timmar i veckan och nu helt plötsligt ska man fylla ut dom timmarna själv.
Men jag klagar inte. Det ska bli skönt med några veckors "semester" innan ALLVARET drar igång.

Ja, detta kommer sannerligen bli ett spännande år. Det är så mycket nytt!

Spännande blir det.

Godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback