Isabelle

En årskrönika som inte är en årskrönika

2011-01-13 @ 12:00:00

Nytt år igen alltså..2010..TvåTusenTio..
Ah, det är så spännande det här! Man har så många förhoppningar på vad året ska ha med sig och funderingarna är alldeles för många. Till nästa år ska jag önska mej en tidsmaskin. En tidsmaskin som kan ta mej framåt i tiden. Hade jag haft en tidsmaskin här just nu hade jag genast knappat mej fram till nyårsafton 2010 (eller är det kanske 2011 man säger!) för att se vad som hänt under året. Jag är så himla nyfiken!
I juni måste jag lämna lägenheten, vad händer då? Och morotsjobbet, hur länge tänker jag hålla mej kvar där? Och sen är det en lång höst också. Då vill jag, elin och annika utforska australien och nya zeeland lite närmare under några månader, kommer den drömmen gå i uppfyllelse? Och fotbollen, hur kommer vi klara oss i div. 2 i år? kommer jag själv vara tillräckligt bra för den divisionen eller blir det att gräva i fyran som gäller? sommaren på gotland, vad kan den ha att erbjuda? och min kamera som jag köpte i somras, ska jag lyckas ta tag i fotandet på riktigt detta år? och så på det "personliga planet" , vad blir det för spännande utveckling år 2010?
Ja herregud va frågor!

Om ett år vet vi...

Det här är taget från min gamla blogg, skrivet den 5/1 2010. Då skrev jag en slags årskrönika. Gick i genom vad jag gjort under året som var värt att komma ihåg. Sen avslutade jag med att fundera lite över det nyss påbörjade året, det år som vi precis lämnade bakom oss för drygt två veckor sen.
Tänk om jag faktiskt hade önskat mig en tidsmaskin och fått den... jag hade aldrig trott mina ögon om jag då fått sett att jag ett år senare, idag, skulle sitta i en trea i visby med sambo och bonusbarn. Och kanin. Väntande på att börja plugga ekonomi och nyanställd på ett musikförlag. Inte heller hade jag trott på att jag inte spelat fotboll på nästan ett helt år. Fotbollen som alltid hållit mig upprätt.
Men saker förändras. Och det är just vad detta år 2010 blev. Ett Förändringens år. Det har varit ett år då jag varit extremt deprimerad över att inte kunna ta mig ifrån ett jobb jag vantrivts nåt otroligt på, och att inte orka hålla mig sysselsatt på fritiden längre. Samtidigt har det varit det lyckligaste året i mitt liv. Jag träffade Mannen i mitt liv (om man nu får vara så klyschig) och han ger mig så mycket kärlek och trygghet som jag saknat så i alla år. Den 21:a februari i år firar vi ETT år tillsammans. Tiden har verkligen rusat fram, samtidigt som det känns som att det alltid varit VI. Jag minns knappt hur jag var innan vi träffades. Det känns så avlägset.

I år ska jag nog hoppa det där med att önska mig en tidsmaskin. Det blir mer spännande utan. Jag hoppas och tror och är dessutom väldigt säker på att det här blir ett händelserikt och positivt år. Jag ska plugga, jobba vidare på musikförlaget iaf till sommaren, jag ska se till att komma iväg på lite semester om inte till andra sidan jorden så iallafall till våra svenska fjäll eller nåt. Jag och Jonas ska fira vårt första år tillsammans och bo in oss ytterligare i vår lägenhet alla tre och snart ska jag PÅ RIKTIGT komma igång och börja nån form av fysisk aktivitet. Dags att ta tummen ur.
Men nyårslöften skippar vi i år med. Hittills har det inte gått nåt vidare. förutom det där att jag skulle lära mig dricka te för nåt år sedan.. Fast egentligen räknas det inte eftersom jag bestämde mig för att det var mitt nyårslöfte först EFTER att jag lärt mig dricka det. Det är ju också en idé.


Nej vi får hoppas att det blir ett år med mycket lycka, fina väder, skratt och glada överraskningar! Sen önskar jag att jag slipper höra mer skvaller om den där j**dra kungafamiljen i media. Hoppas det nygifta kronprinsessparet får leva lyckligt och får fina bebisar sen när det är dags. Hoppas det blir många prinsessor. Sen hoppas jag att musikhjälpen tjänar minst lika mycket pengar som 2010 (ca 12,6 milj!), att Emil Jensen slår igenom på riktigt (bara han inte glömmer bort gotland..) och att bönderna får lite bättre lycka i årets kommande Bonde Söker Fru än vad 2010 års bönder hade.
Och så önskar jag fred på jorden också.



GOTT NYTT ÅR!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback