Isabelle

Velandets Gudinna

2011-01-27 @ 22:48:06

Okej, jag ändrar mina planer igen. Jag verkar vara den evigt veliga och obeslutsammaste människan i hela universum. Men så är det.
Idag avregistrerade jag mig från utbildningen.
Alltså, seriöst!?!
Vem trodde jag att jag kunde lura?
100 % jobb och 100 % ekonomiutbildning. På distans.
Jag kom på att jag återigen höll på att GÅ I FÄLLAN.
förmycketstoratidskrävandeprojektsomtarslutpådetroliga-fällan höll jag på att dyka ner i.
Igen.
Man vill mycket, tänker tidsoptimistiskt, har svårt att säga nej och tror sig vara nån slags superhjältinna.
Men även superhjältinnor har sina gränser.
Jag kommer helt enkelt inte orka både plugga och jobba så pass mycket om jag samtidigt vill ha ett fungerande socialt umgänge och nån typ av fritid.
Det låter väl inte jättekonstigt på papperet direkt förmodar jag?
Det är väl ganska självklart egentligen, men fan, det är inte så lätt att välja alla gånger. Man har ställt in sig på en sak först och så dyker nåt annat lika bra upp, första tanken hos mig är inte; vad ska jag välja? utan; hmm, hur ska jag kunna kombinera detta?
Men tillslut har jag lyckats gjort ett val iallfall. Ett bra val. Jag kände mig faktiskt lättad när jag kryssat i avregistreringen ikväll och det måste ju vara ett gott tecken!
Så läget nu är: Jobb 100 % fram till sommaren. Plugg 0 % fram till sommaren.
Det är mitt mål just nu. Vad som händer sen får framtiden utvisa.

Ikväll har jag varit på fotbollsmöte också.


Nu ska jag försöka kurera mig från febern som verkar gå upp och ner samt min hesa hals och kliande näsa. Idag var jag på jobbet efter två dagar i sjuksängen. Helt kry är jag inte än. Just nu håller jag på att nysa huvudet av mig.

Godnatt // Snor

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linn

Jag har kommit till precis samma insikt som dig, har nämligen också precis lagt mina pluggplaner på hyllan. Great minds think alike!

2011-01-28 @ 00:25:31
URL: http://dahrling.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback