Isabelle

Klantdag, borttappade plånböcker, reakläder, handbollsherrar och HELG

2011-01-28 @ 19:21:41

Här sitter jag i min ikeasoffa, djupt nersjunken, tittar på Handbollsmatch på tv med ett sverige som bara ligger under hela tiden, och nyser så att Jonas flyger ur snurrstolen där han sitter borta vid skrivbordet.
Jag är fortfarande jätteförkyld. Det ger sig inte!

Idag har varit en riktigt utpumpande och otursfylld dag. Först och främst har jag varit riktigt degig i huvudet efter en sömnlös natt då jag hade en skitstörig hosta,  huvudvärk och svettades som en gris. Sen började jag dagen med att skära mig i tummen när jag skulle öppna ett paket som kommit med posten. Därefter har dagen fortsatt med en massa småfel som bara är så IRRITERANDE! Dessutom har jag jobbat idag med att lära mig det jag tycker är absolut svårast på jobbet än så länge (förutom tejphållaren, vi kommer verkligen inte överens) och hjärnan har tvingats gå på högvarv. Som ett fint avslut så sa Cia att hon ska gå en kurs på sitt nya jobb redan på måndag. Så 1,5 dag kvar att bli upplärd blev plötsligt 0,5 dag. Stressigt! Panik!
Dom lär få det jobbigt med mig nästa vecka.

Men trots att dagen varit jättejobbig så har den ändå inte varit dåligt jobbig. Jag gillar fortfarande mitt jobb och blir lika lycklig varje gång jag lyckas lära mig nåt svårt där. Jippie!
Dessutom är det fredag idag och på fredagar slutar vi en timme tidigare. Jag firade med en tripp på stan. Det var roligt, förutom när Jonas ringde och hade panik över att han inte kunde hitta sin plånbok (som han efter X antal timmars panikletande hittade nerkilad bakom elementet i sovrummet) och inte fick tag på ett par sköna arbetstofflor som från början var anledningen till min shoppingtur. Så jag la pengarna på en bautakasse med reakläder till Jonas istället. Det är roligt att handla kläder till honom. Han har jättelåga krav så nästan allt jag tycker är fint tycker han är fint. Och så blir han glad också. Det blir han inte om jag drar med honom in i butiken och vill att han ska prova kläder där. Då vill han dö. Och kliva in i en affär och köpa kläder på eget bevåg, det skulle inte falla honom in i första taget.
Förresten, Cubus vet hur en REA ska se ut!
Förra gången handlade jag reakläder till mig själv för 900 spänn. Idag var inte summan fullt lika hög men inte allt för långt ifrån. Att poängtera är att jag inte brukar handla för så höga summor på en och samma gång.

Nu är det helg. Jag ska satsa den stort på att bli frisk. Sen ska jag försöka träffa wenke nån stund också. Och hälsa på mamma och pappa kanske.
Och formatera om datorn....den är segare än vad de svenska herrarna är på handbollsplanen just nu..
Shit, dom ligger under med 25-20. Jag ska nog byta kanal nu.
Jag ska baka kladdkaka istället.

Trevlig helg! / Snor



Nej nu jäklar! Vad händer!?! Det står plötsligt 25-22! Dom kommer igen, våra svenska handbollsherrar...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback