Isabelle

Dino Merlin som extramorfar.

2011-05-15 @ 11:12:37

Igår paddlade jag kanot för första gången. Idag är jag öm i handleden men det var det värt! Det var roligt att paddla! Vi fiskade också, jag och Jonas. Från kanoten. Vi fick upp jättemånga små mörtar och 3 aborrar, 4 gäddor och en fisk som var liten som jag inte kommer ihåg vad den heter.
På min lista över fisk jag dragit upp finns nu:
- Öring
- Torsk
- Aborre
- Mört
- Gädda
- Liten fisk jag inte minns namnet på

Det börjar bli en hög. Vi släpper tillbaka fisken dock. Det är ganska spännande ändå. Ett tag. Jag tycker det är roligast när man har fått upp fisken och får se hur den ser ut. Sen är jag nöjd.

Annars börjar jag komma tillbaka till vardagen på riktigt nu. I måndags jobbade jag och kände mig förvirrad hela dagen. Hade glömt bort en hel del av rutinerna på jobbet kändes det som. På kvällen var jag i När och spelade fotboll. Vi vann med 3-1. Åh det är så kul att va igång med fotbollen igen!
Jag är visserligen skitkass i både kondition och fotbollstänk just nu, men det är verkligen en befrielse att va tillbaka på planen igen!
Jonas och Lollo var med också. Vi packade med Lollos nya cykel som hon övade på att cykla utan stödhjul på hela kvällen. Det är dags nu tycker vi alla tre. Hon är så duktig!

Dagen efter var jag jättematt i kroppen och orkade knappt ta mig upp ur sängen. På jobbet började jag ändå komma tillbaka till rutinerna efter gårdagens blackouter. På kvällen låg jag i tvsoffan och halvsov.

I fredags hade Lollo sin sista dag på dagiset. På måndag börjar hon nytt dagis som ligger närmare vårt hem. Hon bjöd alla dagiskompisarna på glass och gjorde chokladbollar till dom, och sen när vi kom och hämtade henne kom alla barnen fram och kramade henne och sa hej då. Det sista hon gjorde när vi gick igenom korridoren för att gå hem var att ropa så högt hon kunde:
- HEJDÅ DAGIS!!
Söt unge.
I fredagskvälls åkte hon till sin mamma så nu är jag och Jonas barnfria igen. Det blev väldigt tomt. Vi har liksom vant oss vid att ha henne med oss nu efter de här två veckorna som blev p.ga. resan. Det blir väldigt tyst om man säger så och jag saknar henne.

Igårkväll såg jag eurovision. Jag som dissat det i flera år fick för mig att se det igår. Ordentligt också. Jag och Jonas poängsatte varenda låt. Sen går sverige och får sin bästa placering på jättemånga år! jag blev jättechockad. Jag som hatar Eric Saade så mycket. Det var svårt att veta om man skulle hurra eller bua.
Min favorit var Bosnien- Herzegovina. Den låten var medryckande på ett gulligt sätt. Och den där gubben såg så snäll ut. Jag skulle vilja ha honom som min extra-morfar. Jag är väldigt nöjd med min morfar jag har nu, men kunde man ha fler morfrar skulle jag vilja ha honom.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ikväll är det vår-konsert med kören, men det är ännu några timmar dit. Det lutar åt nånting städaktigt här hemma, men det är frågan om jag orkar och har lust.. Vi får se.

Lyssna här:

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Från 30 grader till 15 grader.

2011-05-08 @ 23:45:31

Min dator verkar ha problem med att publicera detta inlägg. Jag skrev detta den 8/5..:

Inte visste jag att en vecka kunde gå så fort!

Det har varit sju otroligt sköna dagar i Turkiet. det började visserligen med flyförseningar, så istället för att vara framme på hotellet kl 01 på natten, var vi framme kl 04 på morgonen. Inte roligt med en bebis och en uppspelt men trött 5-åring. Men sen blev det bättre. Mycket bättre! Sol och 30 graders värme varenda dag. Ett hotell med alla bekvämligheter man kan önska när man kommer två barnfamiljer. All inclusive vilket gjorde att vi inte behövt gå hungriga en enda minut på hela veckan. Va skönt det var att slippa leta matställen varenda gång nån blev hungrig! Vi tog det mest lugnt, shoppade en del inne i Side centrum och besökte även stadens marknad. Vi var även på marknad i Manavgat. Annars var det mest bad i poolen och på stranden. Skönt och avslappnat.
Vårt resesällskap var inte o klaga på heller; Jonas syster Moa, hennes sambo och deras 1,5 år gamla dotter, som dessutom bjöd oss på denna resa. Helsköna resekompisar!

Så slapp man snön som kom här hemma. Höhö. När jag läste det i ett sms från mamma låg jag i 33 graders värme i en solstol på stranden. Det kändes helt okej faktiskt.

Bilder från resan kan hända dyker upp här, man vet aldrig.

Men nu är det vardag igen. Imorgon är det jobb hela långa dagen. Sen har jag tackat ja till en fotbollsmatch med Dalhem C ute i När på kvällen, så det är rätt in i lunket igen.

Nu ska jag försöka mig på o gå o lägga mig. Det är svårt ikväll att komma till ro och inse att det är upp tidigt imorgon som gäller.

Natti natt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()