Isabelle

Den deprimerande klagan

2011-09-29 @ 20:42:01

Jag är ju bara för dålig på att uppdatera..

Det blir en lååång lista om jag ska ta upp allt som hänt sen senast. Till exempel har jag hunnit se ytterligare 3 säsonger av Frasier. Jag är på sista skivan av säsong 6 nu. Mycket kan jag tacka febern och snoret för det som hållit till i min kropp hela veckan. Nu är jag frisk igen och var tillbaka på jobbet för första gången denna vecka idag.

Dansat tango och salsa har jag gjort också. Med Jonas. Vi gick en gång och sen blev det inte mer. Dels för att resten av dansgruppen bestod utav erfarna dansare som passat bättre på en fortsättningskurs och säkerligen suckade åt oss nybörjare som inte ens kunde lära sig 4-stegs kombinationen under första lektionen.. Dels för att våra danskompisar Carola och Kristoffer (som ligger på samma dansnivå som mig och Jonas..) missar 3 av 10 ggr den här terminen så blev det inte mer än en gång. Vi tar nya tag i vår istället för om man räknar bort alla "proffs" (pff..) så var det väldigt roligt faktiskt! speciellt tango.

...

..Ja uppdateringen blev ju jättelång...

Äh, jag vet inte vad jag gjort egentligen. Jag vill hyra hus nu. Trött på att bo i en skolåda. Trött på visby. Trött på supargrannen. Trött på griniga stadskatter som slåss precis utanför sovrumsfönstret när en annan vill sova. Trött på balkong med blomlådor som enda natur. Trött på att snubbla på fiskegrejer som ligger på vardsagsrumsgolvet för att det inte får plats nån annanstans. Saknar trädgård att traska omkring i och se Lollo leka fritt. Saknar utrymme. Saknar att somna till trädens sus istället för grannens rökhosta. Saknar landet!!
Men vi får se. Jag får så otroligt med idéer när jag känner mig rastlös och uttråkad. Sen blir det inte så mycket av det när jag inser det orealistiska eller komplicerade i planen. Jag har redan kommit på varför vi inte borde hyra hus. Det är riskabelt och knäppt när man redan har ett förstahandskontrakt vid Gotlandshem, med tanke på att det är typ 8 års kö till deras lägenheter. Hyra ut lägenheten ett tag i andra hand är då ett alternativ. Men det kan vara riskabelt det med. Vad kan man råka ut för för hyresgäster?
Typiskt. Varför kan inte allt ordna sig bara.
Deprimerande.

Jag har alltid försvarat hösten när folk påstått att dom fått höstdeppression. Hösten är fin! och mysig! Jag älskar hösten!
Men jag blir fan deprimerad av den. Suck.

Hur tar man sig ur en höstdeppression? Väntar på vintern (för den är ju så jädra mycket bättre..)? Vägrar ta av sig sommarkläderna? Går ut och gasar lite extra med bilen och låter bli att sopsortera för att påskynda den globala uppvärmningen?
Please, tell me!!

Hälsningar en förvirrad tjej som avslutar lappen med - ring mig! (höhö, P3 humor)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ewelina

Hej! Tack ska du ha, vi är väldigt glada för lägenheten. Otroligt skönt verkligen. :) Fy sjutton för gotlandshem, jag förstår ditt problem. Jag är glad att jag inte bor på gotland av den orsaken, så sjukt svårt och dyrt med bostad. Man får helt enkelt chansa och hoppas att det går vägen! :D

2011-09-29 @ 23:52:34

Postat av: Mojsan

Jag känner igen det där med massa idéer när man är uttråkad... jag har tusen projekt som aldrig kommer att bli av. Tack förresten. Ugglor är söta. Och smarta:)

Trevlig helg!

2011-09-30 @ 17:37:19
URL: http://memoarmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback