Isabelle

Om två-årsdag, sessor och kompisar

2012-02-24 @ 23:25:18

Ojoj vad helgen var efterlängtad denna vecka. Jag tycks bara bli tröttare ju mer jag försöker vila upp mig.

Den här veckan har jag och Jonas firat två år tillsammans. På självaste fettisdagen. Jonas jobbade sent men när han kom hem åt vi fin middag och sen gick vi en riktigt lång promenad för att avsluta med semlor. Det var jättemysigt. Tänk att vi varit tillsammans i två år. Helt fantastiskt. Fast det känns som mycket längre. Man kan inte föreställa sig hur det var innan. Det måste ha varit tomt.
I lööööv min Jonas!

Igår fick vi en ny prinsessa. Tjohoo för prinsessor (Louise har lärt mig allt om prinsessor!). Jag är inget stort fan av kungafamiljen vanligtvis men jag blir glad när media fyller förstasidorna med något positivit. För vad man än tycker om kungafamiljen så är det alltid positivt och glatt när bebisar kommer till världen. Det avviker från terrorattentat och naturkatastrofer.
 Dock kommer det dröja väldigt länge innan jag kan förlika mig med namnet. Namnet Estelle är för mig enbart förknippat med serien vänner där Joeys skräniga manager heter just så. Jag hör bara den där rökförstörda gnälliga rösten när nån nämner hennes namn.

Nog om prinsessor.
Den här veckan är en riktig besökarvecka.
Igår träffade jag Annika som varit på hemvisit från Uppsala hela veckan. Hon bjöd mig på årets största semlor som var ljuvligt goda och vi hade det riktigt trevligt hemma vid hennes köksbord.
I natt kom Moa, Jonas syster, hit från Stockholm där hon numera bor. Hon och dottern Magda ska bo här hela helgen och det är supermysigt!
Imorgon ska jag träffa Wenke och Anki på en fika. Även dom är hemma från Uppsala i helgen så jag ska intensivumgås med dem imorgon.

Och nästa helg blir det stockholm med Lollo och Jonas. Då ska vi bo hos Moa och umgås en hel helg med Jonas syskon. Ser jag mycket fram emot.
Och helgen därefter ska jag åka själv och hälsa på mina finisar i Uppsala. Ännu mer att se fram emot!

Finfint.

Nattnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ewelina

ojoj så du inget skriver :(

2012-04-20 @ 13:51:39
URL: http://kastmedlitenidiot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback