Isabelle

Sen sist

2012-01-30 @ 21:08:57

Oj oj oj nu blev det ett så där långt uppehåll igen. Men det beror på att jag har så mycket annat skojsigt mig för. Tillexempel har jag promenerat med Bosse. Han är väldigt snäll. Energisk. Ganska smart. Jättegosig. Han är lite knepig att promenera med bara för han vill dra hela tiden. Och så gillar han kaniner. Bosse är en två-årig rottweiler och ägs av Jonas arbetskompis. Vi har fått äran att leka med Bosse när vi vill och det tar vi självklart tillvara på. Byggt kaninbur har jag (läs: Jonas, jag var alldeles för sur på skitkvalitén för att ha tålamod att skruva) också gjort. Kvalitén var verkligen skit, men med lite extra bankande och träbitar så blir det bra. Harry, vår kanin har bott hos Lollos mamma sen vi insåg att Jonas var allergisk, men nu flyttar 2 katter in hos dem om några månader så då kan Harry inte vara kvar. Därför köpte vi en lyxboning till vår hårige lille vän så han kan bo på vår balkong.. Sett klart de sista säsongerna av Frasier har jag också gjort. Börjat se säsong 6 av "How I met your mother" har jag gjort därefter. Umgåtts jättemycket med Moa och Magda har vi gjort. Dom flyttar till huvudstaden nu i veckan vilket ska bli skittrist. Byggt lego. Vår nya familjehobby har blivit lego. Spelat fotboll. Det sistnämnda är anledningen till att jag har en nästintill dödlig träningsvärk idag. Ja, jag trodde jag skulle dö när jag försökte resa mig ur sängen imorse. Åtminstone bli förlamad. I helgen spelade jag med Dalhem 3 i GA-cup. En dygnet-runt cup i fotboll. Och dygnet runt fick man minst sagt erfara. Kl 03.30 kom jag till Södervärnshallen i söndags morse. Tre matcher fajtade vi oss igenom. Tyvärr räckte inte våra resultat till finalserien men jag tyckte vi var grymt duktiga ändå. Med tanke på att vi inte tränat ihop tidigare och många av oss inte rört en boll på x antal månader.. 1-1 mot IFK, 2-1 mot P18 IK 1 (årets häftigaste och mest oväntade seger!!) och förlust med 0-1 mot P18 lag 4. Jag gjorde två mål. Det var också oväntat. Träningsvärken är dock inte oväntad. Jag har inte rört mig mer än ett fåtal promenader sen i september..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback