Isabelle

Gott nytt j*vla år

2012-01-01 @ 19:05:30

Nyårsdagen måste vara årets tråkigaste dag.
Jag kan inte komma ihåg någon nyårsdag som varit i närheten  av okej.

Man känner sig trött, seg, rastlös, lite uppgiven. Man har inte lust att göra nånting, eller man vill göra något men man vet inte vad och allt låter tråkigt och jobbigt. Vad det beror på vet jag inte, men jag har min teori.
Det kan bero på att det är nytt år och ett nytt år innebär alltid mål och planer man satt upp som nu ska förverkligas och så ska man analysera året som gått, vad var bra vad var dåligt och så sammanfatta det till ett skitår eller ett glädjeår, och allt detta gör en bara utmattad och förvirrad så här första dagen på nya året.
Så jag hatar Nyårsdagar.

Fast det är ju bra att man tar årets tråkigaste dag så här den första januari. Då kan det ju bara bli bättre.

Några timmar till sen är det andra januari och man kanske kan börja leva igen.
Jag ska ringa Gotlandshem den här veckan och be att dom byter våra golvmattor. Dom är slut.
 
Nyårsaftonen firade jag med min älskling och mina finaste vänner så då blir det alltid en bra start på nya året. Vi var bjudna på en fest hos Wenkes kompis och blev bjudna på trerätters middag och fyrverkerier. 
Sen sov Wenke och Elin över hos oss så idag har vi slöat i soffan tillsammans tills dom åkte hem. Tur man kan sega tillsammans. Det är roligare.

Nej, om man skulle gå o lägga sig så man kunde slippa den här jäkla dan.

Hejhå

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback