Isabelle

Harmoni i stugan

2012-01-02 @ 21:45:59

Idag är jag glad igen. Värst vad deppig jag blev efter juletiden. Det beror till 100% på att jag älskar decembermånad så otroligt mycket. Jag lever för den månaden. Jag är BESATT av julen!!
Och så tar den slut.

Men idag tog jag mig upp ur svackan. På jobbet var det fullt ös- medvetslös som gällde efter en veckas julstängt. När jag kom hem utpumpad möttes jag av Jonas som redan tagit tag i pannkaksstekandet (alltid på Lollomåndagar) och börjat planera veckans mat och handel (vårt eviga bekymmer här i familjen), så fantastiskt skönt! Och sen världens gladaste unge som skulle kramas och pladdra i oändlighet om allt möjligt. Hon och jag började plocka bland julklapparna och det slutade med att vi satt och målade i målarblock och gungade dockor i dockvagnen. Vi lekte att vi var mammor och konstnärer så våra bebisar fick följa med på jobbet när vi skulle måla.
Sen blev vi serverade pannkakor av pannkaksmästaren. Därefter badade Lollo medan Jonas åkte och tankade bilen och veckohandlade och jag diskade. När jag var klar och Lollo färdigbadad låg vi och läste i hennes säng tills Jonas kom hem också och sen var det godnatt för lilltjejen.

Harmoniskt. Nästan som på film.

Ja, jag är mycket gladare idag. Nu kan jag se både framåt och bakåt utan att bli kvävd av depression.

Hejsvejs

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback