Isabelle

Dagis och fotboll

2012-06-11 @ 23:01:19

Har precis sett Sverige förlora mot Ukraina. Fast jag satt mest och pratade i telefon och läste bloggar.
Jag har himla svårt att intressera mig för vårt svenska herrlag, men det är EM och efter att ha spelat fotboll i 10 år bör man väl ha sett åtminstone någon match.
Jag hade dock kunnat skippa kvällens match. Vilken skitförlust.

Nej, tacka vet jag damernas fotboll.

Ikväll har vi varit på Lollos dagis och grillat och blivit underhållna av de små liven. Lollo har pratat om den här kvällen sen i mitten på april och har varit otroligt förväntansfull.
Hon har frågat oss säkert tusen gånger om vi verkligen skulle komma. Och hela veckan har hon övat här hemma på sångerna dom skulle sjunga för föräldrar och familj.
En riktigt stolt tjej klämde i för full hals ikväll och hon strålade som en sol när hon efteråt fick sitta och grilla med alla dagiskompisar och familjen.
Sötunge!

Efter grillningen gick jag och Jonas en promenad på strandpromenaden i det fantastiska vädret. ÄNTLIGEN är det sommar!

Och igår var jag, Harry och Lollo i Källunge hela dagen. Jag och Lollo städade bilen, åkte med mormor och plockade liljekonvaljer och tittade på grodyngel, hoppade med Harry i trädgården, fikade med rabarberpaj och glass
 och grillade. Somrigt värre!

Den här veckan är Lollo hos sin mamma och jag ska ägna all min uppmärksamhet mot mina fina uppsalavänner som kommit hem för sommarlov.
Jag har saknat dom som bara den och imorgonkväll ska jag prata ner dom som attan när vi ska grilla.

Nu ska jag sova. Försov mig imorse, det var dumt.

Nattnatt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback