Isabelle

Det var inte igår...

2012-06-09 @ 00:38:08

Hejhopp, vad skönt att det blev helg igen.

Nog för att jag inte har skrivit på bloggen sen i februari men inte har jag legat och sovit i ide för det.
Här är full rulle.
Jag och mina två sötisar (tre med Herr Kanin Harry också) har en massa hyss på gång.
Vi äter pannkakor, går promenader i naturen, åker på fiskeäventyr, ser fotboll och bilar runt på vår ö likt ett gammalt pensionärspar.

I onsdags tillexempel. Då såg vi kungen 3 gånger på samma dag. Och Silvia.
Silvia vinkade vänligt till Lollo när hon och Kingen klev ur sin bil för att gå in på fornsalen och både jag och hennes faster sken upp stolta, men Lollo verkade väldigt oförstående till varför den där tanten var så märkvärdig?
Hon var mest intresserad av vad Estelle gjorde som var så viktigt att hon inte kunde följa med mormor och morfar till Gotland..
Ja, det blev väldigt mycket kungapar på nationaldagen, inte riktigt vad vi tänkt oss från början, men det var trevligt ändå.

Vi har även mycket arbete med vår kanin.
Dels vänjer vi honom vid den nya buren på balkongen. Han ska numera bo utomhus. 
Vi har även tagit med honom ut till min mamma och pappa på landet ett antal gånger där han fått springa i sele på gräsmattan.
Men det vi jobbat hårdast med är att göra Harry till en trevligare familjemedlem än vad han är just nu... 
Harry har verkligen tagit fasta på uttrycket "hålla på som en kanin". Han älskar människoben (gärna nakna och nyduschade), familjens mysfilt, och sammetskuddarna i soffan. Detta uttrycker han genom att jucka alternativt nafsa på den/det.
Allra mest verkar han gilla mina ben. Jag får inte en lugn sekund när han är lös på golvet.
Vi har gett upp nu, det finns bara en utgång (om vi utesluter avlivning, lite hårt mot en kanin som bara följer naturens lagar). Inom kort kommer han bli inbokad hos en veterinär och där blir det snipp* snipp*.

Annars mår vi bra. Alla tre. Nu längtar jag efter semester. Jag och Jonas har lyckats få samma veckor så vecka 27 och 28 ska vi sova länge och njuta av ett förhoppningsvis strålande väder.

En fantastisk sommar har vi att vänta i vilket fall som helst. Mina finaste uppsalavänner anländer till ön en efter en nu och kommer vara hemma hela sommaren.
Det kommer bli toppen! Det kan jag känna på mig.

Nu går ögonen i kors. Det är nog sovdags.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback