Isabelle

FixarBella

2012-06-10 @ 00:53:59

När det närmar sig helg brukar mitt enda mål vara att planera in så mycket som möjligt långt ifrån hemmets väggar.
Vår lägenhet är inte den roligaste och området vi bor i känns något ångestframkallande och sorgligt så jag föredrar att åka så långt bort som möjligt när vi är lediga.

Visst låter det härligt!

Men idag hade vi inga planer och på kvällen skulle vi fira min kusins student så vi blev kvar hemma.
Först en snabbtur på stan för att fixa en kofta och leggings till Lollos outfit för kvällen. Sen var vi på linds och köpte lite sommarblommor till balkongen.

Hemma igen höll jag och Lollo till ute på balkongen och planterde de nyköpta blommorna i balkonglådor och så dammade vi av (hela balkongen dammar gult av frödamm eller vad det nu är) möblerna och pysslade runt.
Jag fortsatte mitt pysslande och städade ur Harrys innebur eftersom han numera bor permanent på balkongen i sin stora bur, och sen diskade jag och fick ner min kusins bilder på USB-minnet som jag lovat henne ett halvår.
Och sånt där bra fix ägnade jag mig åt tills det var dags att göra sig i ordning för kvällen.

Herregud vad jag ÄLSKAR känslan som infinner sig när man fixat och fått så där mycket gjort.
Man blir så stolt att man bara måste klappa sig själv på axeln och berömma sig för hur himla duktig man är.
Och idag kändes det helt okej att vara hemma ändå.
Jag kom in i nån lugn och fin känsla. Lollo lekte med sina barbiedockor och verkade vara så nöjd där ute på balkongen. Jonas satt inne och pysslade med nånting, kaninen skuttade glatt runt på upptäcksfärd, solen sken och jag kände mig så tillfreds när jag fick ta tag i sakerna som jag så länge tänkt ordna med.

Ikväll har vi firat kusin Viktoria som tagit studenten.
Oj, så tiden går!

Nu är jag helt färdig efter fixande och kalasande så nu säger vi natti natt.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback