Isabelle

Fin vecka

2012-06-16 @ 23:04:20

Det har varit en fantastisk vecka!

Dels fick jag veta att jag får fortsätta på mitt jobb med 100% tillsvidare. NU BLIR DET LÄGENHETSKÖP!
Sen har jag haft så himla fina kvällar denna vecka.
I måndags var vi på Lollos dagis och avslutningsgrillade.
I tisdags var jag med Elin, Cristoffer, Annika och Wenke på strandpromenaden och grillade och åt glass.
I onsdags var jag ute och promenerade med Annika i över 2 timmar.
I torsdags var jag ute och fiskade med Jonas. Den bästa fisketur jag upplevt. Perfekt väder, perfekt spö, perfekt rulle, perfekt humöroch jag fick fisk!
I fredags gick jag på stan och sen promenerade jag och Jonas ner till Wisby Strand för att möta upp Elin, Cristoffer, Annika, Jossan och hennes kusin. Där såg vi Sverigematchen mot England i fotbolls-EM. Sverige sög och förlorade men vi hade trevligt ändå.

Och så idag. Vi hade låååång sovmorgon först.
Sen tog vi med oss Annika ut ur staden och åkte för att hämta upp Elin och Cristoffer.
Därefter blev det ROADTRIP i det regniga vädret där bilen dagen till ära uppnådde 30000 mil!
Vi firade detta med hurrarop och applåder.

Vi styrde kosan mot Rute och stenugnsbageriet till att börja med:


Vi hade tänkt äta där men deras matiga utbud var dåligt så vi tog varsin nygräddad bulle istället. Det var kallt så vi satt i det kvava växthuset som var väldigt snyggt inrett:


Sen bestämde vi oss för att fortsätta till Fårö. I Gotlandsguiden hade Alex Schulman berättat om vilken fantastisk plats Bungehallen var och att man absolut borde göra ett besök där, och eftersom Cristoffer är ny på Gotland var vi ju tvungna att visa honom Bungehallen.
Det skulle ju vara en så Speciell ICA-butik:


Vi är alla fortfarande väldigt osäkra på vad det var Schulman tyckte var så speciellt, men nu har vi iallafall sett Fårösunds ICA-butik. Vi åkte vidare till Fårö där ickegotlänningen Cristoffers enda krav var att få se en Rauk.
Vi åkte till Digerhuvud men han var inte imponerad. Vi andra var inte de bästa guiderna heller..
Nästa gång ska vi kolla in hunden. 


Efter det var vi hungriga och hann precis in på Ebbes innan de stängde. Där åt vi väldigt gott innan vi åkte vidare mot färjan. På vägen stannade vi till vid Fårö kyrka:


Och kollade in Ingmar Bergmans grav. Vi var besvikna på gravstenens storlek men det var en fin gravplats:


Sen blev det inga fler bilder, men vi åkte iallafall hemåt.
Vi valde att åka stenkusten på vägen hem. Vi var förbi blå lagunen och sen blev det en väldigt skakig färd för att få se den steniga kusten.
Cristoffer och Jonas utforskade en Rauk på nära håll (från bilen) och efter en lätt beröring kunde de konstatera:
- Den känns ganska hård, nästan som en sten. Det kanske är en sten?

Sen fortsatte färden hemåt.

Tack mina älskade vänner för en toppendag!

Ja, efter den här veckan känner jag verkligen hur medvinden tar tag i oss här hemma.
- Det här blir en bra sommar.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Vilken sommardag! Nöffkul jö!

2012-06-17 @ 21:16:33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback